Companiile din industria auto vor femei manager, dar nu le caută
Potrivit studiului, 96% dintre liderii industriei auto cred că diversitatea de gândire şi experienţă sunt esențiale pentru conducerea afacerii în contextul transformărilor profunde din industrie. Raportul mai arată că peste 55% dintre liderii de business din industria auto recunosc că femeile reprezintă o sursă-cheie de talent insuficient utilizat.
Totuşi, doar una din zece companii declară că organizaţia lor este foarte eficientă în atragerea femeilor şi puţini directori se aşteaptă la intrarea liderilor femei în echipele de conducere în următorii cinci ani, mai arată studiul derulat în rândurile managementului companiilor auto din 20 de țări.
"Viteza fenomenului disruptiv în sectorul auto creşte într-un ritm fără precedent. Plasarea capitalului uman necesar pentru confruntarea cu acest context a devenit o misiune de maximă importanță pentru companii. Având în vedere că un miliard de femei vor intra pentru prima dată pe piața globală a muncii până în 2020, promovarea diversităţii de gen poate aduce un avantaj competitiv major pentru jucătorii din industria auto", spune Miruna Enache, Partener EY România.
De asemenea, bărbaţii şi femeile au perspective diferite asupra parităţii de gen. 39% dintre femeile chestionate declară că o cultură corporativă care nu sprijină diversitatea de gen şi incluziunea reprezintă o barieră în accesul lor la poziții de top management, faţă de 16% dintre bărbaţi.
”Piața locală auto se pregătește pentru al treilea an consecutiv de creștere după prăbușirea din 2008, pe fondul cererii unor noi tipuri de mașini compacte, cu o tehnologie cât mai avansată la bord. Fiecare companie din această industrie trebuie să facă aşadar schimbări structurale în atragerea, retenţia şi dezvoltarea capitalului uman, pentru a face faţă acestor provocări”, declară Miruna Enache despre piaţa auto.
Aceasta mai spune că Dacia are o femeie în echipa de conducere, lucru sugestiv pentru studiul global. De asemenea, unul dintre cei şase brand manageri ai Porsche România este o doamnă. Cu toate acestea, ţara noastră este departe de paritatea de gen într-o industrie în mod tradiţional masculină.