Functiile exceptionale cer o consultanta de exceptie
Plecand de la convingerea sa ca "majoritatea oamenilor din organizatii sunt interesati, implicati si motivati, dar ca, pentru a functiona la capacitate maxima, le trebuie adesea o suma de abilitati si inteligenta emotionala", i-am solicitat lui Peter Taylor, in exclusivitate, cateva lamuriri.
Peter Taylor
Peter are o vasta experienta in consultanta si suport al oamenilor in a-si dezvolta abilitatile, atat in sectorul privat, cat si in cel public. A acordat consultanta si training companiilor din industria producatoare de bunuri de consum, finante, sanatate, tehnologie avansata, farmacie si distributie. In plus, a lucrat cu oameni de la toate nivelurile ierarhice si cu companii aflate pe o extinsa arie geografica.
S-a ocupat de managementul resurselor umane in companii precum General Motors of Canada Limited (Quebec), Husky Injection Molding Systems Inc. si C&C Yachts Limited. Peter si-a petrecut cinci ani in cadrul Durham College of Applied Arts and Technology. In tot acest timp, a fost consultant in Departamentul de Management Training. Inainte de a-si exercita rolul de consultant, in 1984, Peter a fost Presedintele companiei Microplace Inc., din Ontario.
Peter este licentiat in Comert si are un master in Dezvoltarea Resurselor Umane. El detine si Certificarea Profesionala in Resurse Umane, acordata de CHRP. In activitatea sa practica, Peter a calatorit in Canada, SUA, Europa si a ajuns pana in Rusia. Este casatorit, tatal a trei fiice si are deja trei nepoti. Pasiunile sale includ fotografia, calatoriile si schiul.
Exista un portret al angajatului ideal? Care ar fi cea mai buna proportie intre cunostinte profesionale, abilitati de relationare si inteligenta emotionala pentru ca un angajat sa fie ideal?
Angajatul ideal este acela care doreste sa dobandeasca aptitudini care il vor ajuta sa se adapteze unui mediu in continua schimbare. In ceea ce priveste succesul, studiile arata ca ceea ce ii diferentiaza pe cei cu performante inalte fata de colegii lor este propria inteligenta emotionala. Acest lucru este si mai important cand avem in vedere oamenii cu functii de conducere.
Ce calitati ii trebuie liderului ca sa poata evalua corect potentialul angajatului?
Liderul trebuie sa fie obiectiv in evaluarea aptitudinilor unui angajat si trebuie sa-si imagineze in mod real acel angajat intr-un post superior. El trebuie sa aiba increderea ca angajatul este dispus si poate sa invete si sa se dezvolte.
Cat si ce anume din experienta dv. canadiana sau din SUA ati spune ca se potriveste tipologiei angajatului roman?
In ceea ce priveste forta de munca romaneasca, experienta mea s-a restrans doar la nivelul managementului. Din aceasta perspectiva, as spune ca multe dintre problemele umane intalnite sunt similare cu problemele fortei de munca din America de Nord. Printre acestea se numara nevoile de a se simti apreciat si respectat.
Cum ati descrie piata romaneasca de forta de munca si care este mesajul pe care doriti sa-l transmiteti specialistilor ce vor fi prezenti la seminar?
Cum am spus anterior, experienta mea cu forta de munca din Romania este oarecum limitata. Comentariile mele se bazeaza pe experienta dobandita cu forta de munca din mai multe tari. Mesajul meu este acela ca liderii trebuie sa ofere o atentie deosebita angajatilor, sa ii pregateasca pentru postul respectiv si apoi sa ii lase sa si-l indeplineasca. Punerea la dispozitia oamenilor a instrumentelor necesare pentru a-si indeplini sarcinile si a-i sustine in timp ce le indeplinesc confera personalului un sentiment de mandrie si de incredere. Este remarcabil ce mobilizare si implicare dovedesc oamenii in aceste circumstante.
Care este specificul emotional al romanilor, in comparatie cu alte natiuni?
Din experienta mea, am impresia ca romanii nu lasa sa se inteleaga usor ce simt. Astept cu interes sa explorez aceasta teorie cand voi fi in Bucuresti. Orice parere despre acest lucru este binevenita pana pe data de 10 martie.
Cum s-a schimbat discursul dumneavoastra de consultant sau sfaturile pe care le oferiti in urma recesiunii economice globale care a inceput in 2001?
In timp ce organizatiile incearca sa faca mai mult cu cat mai putine resurse, eu am pus accentul pe cat de important este sa ai oameni dedicati fata de ceea ce fac. Este o nevoie mai mare ca oricand de oameni care gandesc creativ si care simt ca pot aborda noi metode, fara teama unei pedepse daca incercarea nu reuseste in prima faza.
Pentru mai multe informatii: tel. 021/207.58.59; www.icmaromania.ro.