Generaţia Y nu mai are răbdare cu angajatorii: 75% consideră că trebuie promovaţi după 2 ani
Unii spun că membrii acestei generaţii sunt neloiali, egocentrici şi leneşi, în timp ce alţii susţin că sunt o generaţie de antreprenori şi inovatori digitali. Unii intenţionează să demonteze miturile pe care le-au creat alţii. E suficient să scrieţi „Generaţia Y este…” într-o fereastră de căutare Google pentru a vedea stereotipurile despre aceasta.
Contrar etichetelor de leneși și neimplicați, angajații din generația Y (cei născuți între 1982 și 1996) muncesc la fel de mult, dacă nu mai mult decât celelalte generații, de la 52 de ore pe săptămână în medie în India, la 41 de ore pe săptămână în Marea Britanie și Australia. La nivel global, 26% dintre millennials chestionați are 2 sau mai multe locuri de muncă.
Dincolo de obişnuitele concedii, pe fondul acestei activități intense și prelungite, 84% dintre reprezentanții generației Y intenționează să ia pauze pe parcursul carierei.
Astfel :
- femeile prioritizează maternitatea (61%) și îngrijirea copiilor (33%);
- ambele sexe vor să aloce un timp semnificativ pentru a se îngriji de propria persoană;
- 4 din 10 millennials (42% dintre bărbați și 39% dintre femei), plănuiesc să ia pauze mai lungi de o lună pe parcursul carierei pentru relaxare, călătorie și vacanțe;
- 21% dintre bărbați și 23% dintre femei prevăd pauze pentru continuarea educației sau dobândirea de noi cunoștințe și competențe.
În schimb, ambele sexe sunt mai puțin dispuse să își întrerupă propria carieră pentru a-și sprijini partenerul în propria activitate (12% dintre bărbați, și 11% dintre femei) ceea ce reliefează tendința către gospodăriile cu două venituri, în care ambii parteneri lucrează.
86% dintre milllennials consideră concediile și timpul liber o prioritate în căutarea unui nou loc de muncă, pe locul 3 după bani (92%) și siguranța (87%).
Siguranța este redefinită în cazul acestei generații: majoritatea prioritizează parcursul
Doar 27% dintre reprezentanţii millenials chestionaţi consideră că siguranța este reprezentată de un loc de muncă pe termen lung (27%) şi e egală cu cea a celor care consideră că siguranță înseamnă deținerea unor competențe profesionale care corespund cerințelor pieței.
Majoritatea (46%) consideră că trecerea la un nivel profesional mai ridicat depinde de îmbunătățirea competențelor și a calificărilor, iar 35% consideră că depinde și de mai multă experiență, acumulată prin roluri și sarcini noi. Ca atare, generația Y își dorește ca angajatorii să le ofere oportunități în acest sens, iar dacă acest lucru nu se întâmplă, sunt dispuși să caute aceste oportunități la un alt angajator. Două treimi consideră ca timpul potrivit înainte de a fi promovați sau a-și schimba rolul este de 2 ani, iar un sfert spun că e mai scurt de 12 luni, ceea ce confirmă apetitul pentru noi provocări și roluri de portofoliu.
„Generația Y este dispusă să învețe, pe timpul și pe banii proprii, este dispusă la moduri alternative de a munci, de la freelancing la proiecte de scurtă durată, pentru a dobândi competențele și expunerea pe care o consideră importantă. Angajatorii nu-și pot permite să ignore aceste semnale clare, ci trebuie să se inspire din noile moduri de muncă și să ia în considerare obiectivele și cerințele millennials, dacă vor să atragă și să păstreze cele mai valoroase talente în organizație,” declară Corina Bianca Gonteanu, director de marketing și comunicare al ManpowerGroup România.
“Majoritatea millennials ştiu că vor munci mai mult decât generaţiile dinaintea lor. La nivel global, peste jumătate dintre ei se aşteaptă să muncească până după vârsta de 65 de ani. 27% se aşteaptă să muncească până după vârsta de 70 de ani, iar 12% spun că vor munci, probabil, până în ziua când vor muri. În Japonia, acest procent depășește o treime. Dar un număr semnificativ rămân optimişti că se vor pensiona înainte de vârsta de 65 de ani. Doar cu timpul vom afla dacă această minoritate reprezintă, de fapt, realiştii, optimiştii sau pur şi simplu naivii” se arată în studiul Manpower.
Pentru realizarea acestui raport s-au efectuat studii cantitative în 25 de ţări, analizând 19.000 de reprezentanți ai Generaţiei Y, din care circa 8.000 sunt angajaţi temporari ai ManpowerGroup şi peste 1.500 provin din rândul managerilor cu responsabilități de angajare. Până în 2020, Generația Y va alcătui peste o treime din forța de muncă globală. „Generaţia Y” este substituibil cu cel de „millennials” şi se referă la persoanele născute între anii 1982 şi 1996, care au vârste între 20 și 34 de ani.