IMM-urile în era Brexit: Cum e influenţată situaţia exporturilor
Studiul „UPS European SME Exporting Insights” include opinii de la 12.815 antreprenori și manageri de IMM-uri din opt țări europene.
Cercetarea a arătat că tot mai multe afaceri mici au activitate la export, raportând o creștere a veniturilor peste medie. Potrivit studiului, IMM-urile care realizează exporturi cresc mai repede decât cele care nu vând în afarã.
Un factor care a afectat rezultatele studiului din 2016 este referendumul din iunie din Marea Britanie, în urma căruia cetățenii britanici au votat pentru părăsirea UE.
În Marea Britanie, răspunsurile au fost colectate înainte și după vot. Rezultatele au arătat o pierdere semnificativă a încrederii IMM-urilor britanice în exporturi până în al treilea trimestru.
Înainte de vot, 36% din IMM-urile din Marea Britanie au prognozat o creștere a exporturilor, procentul scăzând la 20% după vot.
„Studiul din 2016 relevă că mai mult de jumătate dintre directorii de companii mici care și-au trimis produsele la export au înregistrat o creștere a veniturilor pe parcursul ultimilor trei ani. Doar 31% dintre proprietarii de afaceri mici care nu au realizat exporturi au spus că au înregistrat creșteri.”
Proporția IMM-urilor care au realizat exporturi a crescut în general, chiar brusc în unele cazuri. Aceste IMM-uri raportează previziuni pozitive, majoritatea companiilor din toate piețele estimând ca exporturile să fie stabile sau în creștere. Principalele constatări includ:
- Proporția IMM-urilor care realizează exporturi a crescut în toate piețele, inclusiv în U.K.. Cel mai probabil, IMM-urile vor alege Germania ca destinație de export
- U.E. rămâne cea mai importantă piață de export pentru IMM-urile europene, urmată de SUA.
- Proporția companiilor exportatoare în alte zone este în creștere în toate piețele, cu excepția Italiei și Marii Britanii.
UPS este lider global în domeniul logisticii, oferind o gamă largă de soluții, inclusiv transportul de colete mici și mărfuri cargo, facilitarea comerțului internațional și folosirea unor tehnologii avansate pentru o gestionare mai eficientă a lumii afacerilor. Compania e prezentã în peste peste 220 de țări și teritorii din întreaga lume.