Intre brandul de angajator si performanta
Mai multe informatii despre construirea si importanta brandului de angajator, dar si despre cresterea eficientei personalului am aflat de la Richard Mosley, asociat al People in Business. In viziunea lui, cresterea productivitatii intr-o companie reprezinta rezultatul asocierii urmatoarelor elemente:
- Mediul de lucru permite angajatilor sa dea randament maxim; aici intra in calcul aspectele legate de designul mobilierului, lumina, temperatura si sunet, existenta camerelor de relaxare, a unei sali de mese. Un mediu placut de activitate le demonstreaza angajatilor ca cei din conducere au grija de ei;
- Echipamentul – implementarea unor servicii IT potrivite, care dau posibilitatea angajatilor sa isi desfasoare optim activitatea, mai ales celor a caror munca depinde si de alte departamente – este o componenta importanta;
- Colegii profesionisti – o echipa formata din angajati motivati si profesionisti va determina mentinerea unui nivel ridicat de performanta. Este de ajuns ca unul sau doi colegi sa aiba o atitudine negativista si echilibrul echipei va fi dat peste cap;
- Coordonatorul – productivitatea depinde in mare masura de managerul care coordoneaza echipa. Starea lui se reflecta in starea echipei. Daca el nu ii inspira pe angajati, acest lucru se va reflecta in scaderea nivelului de disciplina si al calitatii proceselor;
- Leadershipul si comunicarea de management – constientizarea scopului activitatii desfasurate si a motivelor de mandrie. Care sunt asteptarile clientilor? Cum recunoaste managerul calitatea oamenilor pe care ii coordoneaza?
- Masurarea randamentului – la nivel de individ si de echipa. In cazul in care performanta este exceptionala, cum este recompensata si sarbatorita?
In ceea ce priveste importanta brandului de angajator si rolul pe care il poate avea in reducerea fluctuatiei de personal, Richard Mosley considera ca acesta nu poate functiona solitar. Asa cum un produs de slaba calitate ramane un esec, indiferent de calitatea si abundenta campaniilor de promovare, si cu brandul de angajator se va intampla la fel, daca in profunzime nu este ceea ce pare.
Astfel, Richard Mosley vorbeste despre patru ingrediente-cheie ale unui brand de angajator de succes:
- Specific. Putem afla mai multe detalii despre experienta profesionala care se poate acumula in companie in comparatie cu alte companii care cauta acelasi set de competente?
- Convingator. Un brand de succes ar trebui sa indeplineasca o suma de atribute, care sa convinga orice candidat si sa reprezinte totodata o oferta greu de refuzat.
- Adevarul. Oamenii din companie cunosc slabiciunile businessului si ii veti ofensa daca le veti descrie o experienta pe care ei nu o recunosc ca fiind reala.
- Adaptarea la viitor. Brandul vostru ar trebui sa contina un element, pe care noi il numim "realitate aspirationala", unde ideile interesante si dezvoltarea sunt posibile in viitor.
Odata stabilite aceste atribute ale brandului de angajator, Richard Mosley face referire la tehnicile de Employer Branding – un proces verificat, pe care il numeste "EB Roadmap". In acest sens, etapele recomandate de el sunt urmatoarele:
- Stabiliti obiectivele businessului si angajatii de care veti avea nevoie pentru a le indeplini.
- In cazul in care faceti parte dintr-un grup global, decideti ce anume puteti realiza si ce nu.
- Impartasiti planul vostru atat cu departamentul de resurse umane, marketing si comunicare interna, cat si cu directorii de departament. Nu veti reusi sa construiti un brand singuri!
- Construiti un brand pe baza unei platforme care contine atributele-cheie.
- Explicati planurile de viitor si motivele pentru care angajatii ar trebui sa creada in ele. Nota bene: Vor exista si aspecte ale experientei angajatilor pe care va trebui sa le ajustati sau schimbati, pentru a transforma planurile in realitate. Asigurati-va ca acestea sunt acceptate de seniori si ca actiunea este agreata.
- Gestionati identitatea brandului de angajator!
- Asigurati o distribuire coerenta a informatiei la nivelul tuturor pozitiilor ierarhice si departamentelor. Aceasta este esenta unui management de brand reusit.
In concluzie, construirea unui brand de angajator poate fi asemanata cu ridicarea unei case. Dupa zidirea primei caramizi, fiecare angajat al companiei isi va insusi un rol. Efortul unitar, comunicarea continua si sentimentul de apartenenta vor determina, treptat, cresterea performantei.