Liderii secolulului XXI trebuie să facă față unor cerințe care nu au fost întâlnite anterior
84% dintre angajatorii români participanti la studiul Global Human Capital Trends 2019 sunt preocupati de dezvoltarea liderilor. Opiniile acestora sunt că programele actuale de dezvoltare a abilităților specifice liderilor au un nivel redus de eficienta.
„Liderii secolulului XXI trebuie sa facă față unor cerințe care nu au fost întâlnite anterior, așadar este esențial pentru companii să dezvolte lideri care să răspundă acestor cerințe. Astfel, este important ca organizațiile să formeze lideri din interior și să ajusteze programele de dezvoltare, deoarece acestea nu par să funcționeze, conform opiniei participanților la studiu. Îmbunătățirea experienței angajaților rămâne o prioritate pentru organizațiile din România și din întreaga lume”, a declarat Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Reprezentanții noilor generații au tendința de a fi mai puțin răbdători. Dacă nu au ocazia să se dezvolte în cadrul companiei, atunci ei caută oportunități de dezvoltare personală și profesională în afara companiei.
Acelasi studiu mai arată că principala preocupare a angajatorilor români este legată de menținerea nivelului expertizei angajaților. 90% dintre respondenții la studiu au indicat ca acest lucru este posbil prin învățarea pe tot parcursul vieții (lifelong learning).
`Învățarea pe tot parcursul vieții (lifelong learning) nu mai este o chestiune ce ține de avansarea în carieră, ci a devenit esențială pentru gestionarea responsabilităților curente, în contextul nevoii de a susține cariere care durează mai mulți ani și al faptului că responsabilitățile fiecărui loc de muncă sunt în continuă schimbare”, a adaugat Raluca Bontaș.
Într-un articol pentru Revista CARIERE Todd Warner, fondatorul Like Minds Advisory, spunea ca modul de abordare al organizatiilor în formarea liderilor este o metodă fără o relaţie logică.
`Organizaţiile îşi dau seama care sunt competenţele de care au nevoie liderii pentru a avea succes, îi ajută să capete aceste competenţe şi să şi le dezvolte, iar apoi măsoară aceste competenţe în organizaţie. Problema este că această metodă nu are nicio relaţie logică sau este chiar contradictorie cu modul în care este făcută treaba. Leadership-ul nu are loc în vid: liderii acţionează întotdeauna în interiorul unei organizaţii mai largi şi într-un context social mai larg. Un lider care posedă competenţele „corecte” nu are nicio garanţie că va avea succes. Dacă vrei să fii un lideri măreţ, e puţin probabil să te ajute abordările de tip „bifat căsuţele de pe listă” pe care le foloseşte organizaţia ta pentru a-ţi dezvolta competenţele. Trebuie să înţelegi mai întâi sistemul social în care lucrezi`.