Patronii din turism așteaptă de la noul Guvern măsuri care să-i ajute să-și păstreze angajații
"România are nevoie mai mult ca oricând să-și schimbe imaginea unei țări cu politicieni corupți, care exportă doar forță de muncă ieftină. Sper ca noul ministru să înțeleagă că e foarte important nu că a obținut un scaun, ci că are obligația să repună România pe harta turistică internațională, iar acest lucru nu se poate întâmpla decât în urma unei strategii bine definite și a unei comunicări pe măsură cu mediul de afaceri", a transmis printr-un comunicat Mohammad Murad, președintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).
Românii, şi în special tinerii, nu sunt interesaţi să lucreze în domeniul turismului în țară, principalul motiv fiind salariile mici, ceea ce a dus în timp la un deficit important de forţă de muncă. În datele prezentante de Institutul Naţional de Statistică, domeniul "Hoteluri şi Restaurante" se clasează pe ultimul loc în ceea ce priveşte valoarea salariului mediu pe economie. De exemplu, dacă în luna octombrie 2016 salariul mediu net la nivel naţional era de 2.108 lei, angajaţii din hoteluri şi restaurante încasau doar 1.281 de lei.
„Turismul, o industrie a cărei activitate angrenează peste 300.000 de persoane și care a generat în ultimii 25 de ani investiții de peste 10 miliarde de euro, în proporție de mai mult de 99% private, avea nevoie de un minister propriu, de sine stătător, dar înființarea acestuia trebuie să fie urmată de o serie de măsuri care să ajute la dezvoltarea acestui domeniu”, au anunțat patronatele din domeniu.
În opinia FPTR, noul ministru al Turismului ar trebui să invite toate patronatele și toți cei implicați în acest domeniu să stabilească împreună un calendar de acțiuni, privind elaborarea strategiei de promovare. Aceștia consideră că bugetul de promovare de anul trecut, de doar 2 milioane de euro, este unul derizoriu, care nu acoperă nici măcar participarea României la târgurile internaționale de turism.