Provocări. Nevoia de talente, problema outsourcingului din România
Provocările sunt însă în continuare legate de mediul educațional, mediu care ar trebui să fie mai competitiv în analiza nevoilor companiilor prezente pe piața din România.
Ultimele studii menționează că piața de SSC și outsourcing va înregistra o continuă creștere. Studiul KPMG făcut sub egida ABSL în 2016 arată în mod clar că majoritatea jucătorilor din piață au estimat creșteri semnificative (atât de headcount, cât și de activitate) pentru anii 2017 și 2018. Pe de altă parte, dacă ar fi să comparăm România cu alte piețe cunoscute ca destinații preferențiale în zona de SSC și outsourcing, România este actualmente cea mai activă piață și a fost considerată de Cushman and Wakefield numărul unu la nivel global ca locație matură.
„Este o piață foarte competitivă, în care asistăm la apariția de noi jucători în fiecare an. În medie, între trei și cinci jucători medii și mari. Și din acest motiv, SG EBS este în permanență în căutare de tinere talente”, spune Daniela Vercellino (foto) – Human Resources Director, Societe Generale European Business Services.
Centrul de servicii SG EBS a fost fondat în anul 2011 și oferea la acel moment doar servicii specializate în domeniul financiar.
În ceea ce privește motivele pentru care grupul Societe Generale a fondat SG EBS, acestea țin de faptul că România este membră a Uniunii Europene și legislația este reglementată european, forța de muncă de aici este calificată pentru domeniile pe care le oferă compania, iar majoritatea studenților vorbesc una, dacă nu chiar două limbi străine.
De asemenea, în România sunt competențe de Lean Six Sigma și Project Management. Alt factor important a fost proximitatea culturală, dar și cea fizică dintre România și Franța, mai ales că anumite procese trebuie să rămână în spațiul european.
“Suntem un centru de servicii, nu o bancă”
„Apartenența la grupul Societe Generale și faptul că grupul avea în România o prezență semnificativă prin BRD au ajutat pentru început prezența noastră în țară. Apoi a devenit o provocare să ne diferențiem ca angajator și să explicăm că suntem un centru de servicii, nu o bancă”, explică Daniela Vercellino.
Primele recrutări în cadrul companiei au fost efectuate prin mobilități în grup, anunțuri de recrutare și agenții de recrutare cu experiență în astfel de procese.
SG EBS este acum un centru care oferă servicii profesionale în domenii precum finanțe, resurse umane, KYC (Know Your Customers) și IT, pentru întreg grupul Societe Generale. De asemenea, Centrul a înregistrat o creștere medie de 50% de la an la an, încă din 2011, adăugând noi servicii în portofoliu și mărind constant numărul de angajați. Astfel, de la un centru specializat în domeniul financiar, compania oferă acum o gamă extinsă de servicii financiare, de resurse umane, IT sau Back Office și deservește peste 35 de țări.
„În SG EBS promovăm dezvoltarea unui mediu care încurajează curiozitatea, creativitatea și inovația, pentru a ne putea îmbunătăți constant modul de lucru. Ne uităm atent la felul în care evoluează piața, pentru a fi competitivi”, adaugă Daniela Vercellino. Ea spune că salariile au crescut în conformitate cu realitatea pieței în care activează și au ținut mereu cont de trendurile specifice pieței de SSC.
De asemenea, este important de punctat că, dincolo de aspectul salarial, un punct cheie îl reprezintă partea de beneficii, la care compania a fost mereu atentă. Mai exact, în SG EBS oferta include atât aspectele tangibile, care țin de politica de compensații și beneficii, cât și aspectele intangibile, precum: brandul companiei, relația cu managerul și colegii, relația cu clientul, cultura companiei, experiențele în companie, tipul de responsabilități și activități de CSR.
„Oferta companiilor este mult axata pe zona de continuous improvement, transformation si pe inovaţie, strategii cheie ale grupului Societe Generale la nivel global şi evident ale noastre. Anul acesta, în iunie, am atins un moment important în dezvoltarea companiei în România și am ajuns la o mie de angajați. În momentul de față, am depășit această cifră și am ajuns la peste 1.200 de angajați. Suntem mândri de această reușită și ne așteptăm să susținem o astfel de creștere și în următorii ani”, încheie Daniela Vercellino.
Articol preluat din numărul 242/noiembrie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click AICI