România, a patra cea mai mare piaţă de outsourcing din lume
Outsourcing-ul se referă la procesul de externalizare a unor procese interne ale companiilor. Categoriile principale de outsourcing sunt: Business Process Outsourcing (BPO) şi Shared Services, iar activităţile externalizate sunt cele de call-center, IT, customer support, suport tehnic, logistică şi servicii de distribuire, payroll şi bookkeeping.
România oferă astăzi un întreg ecosistem în industria outsourcing, factor mult mai important în decizia companiilor internaţionale de profil de a investi într-o piaţă locală decât cel de cost direct. Această decizie devine din ce în ce mai simplă cu fiecare nou-venit, datorită efectului de precedenţă: odată ce o destinaţie economică adună firme cu un anumit profil, şi mai multe vor veni, pentru că se creează un trend de convergenţă. Firmele nou-intrate pe piaţa locală folosesc experienţa şi awareness-ul creat de cele precedente, preiau o parte din personalul lor (ori pe cei nemultumiţi, ori pentru că oferă câteva beneficii suplimentare sau ceva în plus la salariu), per ansamblu este mai uşor să vii într-o piaţă unde angajaţii înţeleg despre ce este vorba şi unde există deja forţa de muncă pregătită şi calificată de alţii, a explicat pentru ECONOMICA.NET Sorin Faur, director HR, coordonator pe zona Balcani pentru BDO Outsourcing Services.
La finalul anului trecut, activau pe piaţa românească 410 companii în industria de call center (înregistrate la ONRC sub cod caen activităţi ale centrelor de intermediere telefonică – call center) care numărau cumulat 14.394 salariaţi. Tot anul trecut, 4.954 de firme care au împreună 27.813 de salariaţi activau în industria de outsourcing, fiind înregistrate la ONRC sub un alt cod caen ("alte activităţi de servicii suport pentru întreprinderi"), potrivit informaţiilor comunicate de ONRC la solicitarea ECONOMICA.NET. Nici numărul firmelor înregistrate cu cele două coduri caen antemenţionate, nici cel al salariaţilor lor nu au suferit modificări semnificative în cursul anului 2014. Numărul companiilor din această industrie e însă mult mai mare, multe dintre ele fiind înregistrate sub coduri caen: activităţi de contabilitate şi audit financiar, consultanţă în domeniul fiscal; prelucrarea datelor, administrarea paginilor web şi activităţi conexe; activităţi de telecomunicaţii prin reţele cu cablu; activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management.
Citeşte mai mult pe ECONOMICA.NET