Școală de banking pentru studenții pasionați de finanțe
Banca Comercială Română a creat acest program cu ani în urmă, fiind un promotor al educației și al dezvoltării profesionale a tinerilor din România. „Considerăm că realizăm acest lucru prin oferirea de stagii de internship de două sau trei luni, timp în care studenții își pun în valoare creativitatea, inteligența și spiritul de echipă, participând în proiecte alături de mentori dedicați lor”, spune Andrei Vartanovici, Sourcing Specialist HR Division, Banca Comercială Română.
Mai exact, ideea proiectului a apărut acum 11 ani, când BCR și-a propus să dezvolte un program pentru studenți care să le ofere șansa de a pune cu adevărat în practică abilitățile și cunoștințele dobândite în facultate, astfel încât să se creeze premisele unei școli de banking în România.
Principalul pas a fost găsirea resurselor interne pentru a dezvolta un astfel de program de lungă durată, menit să le asigure studenților dezvoltarea abilităților necesare pentru modul în care BCR face banking. După ce au fost puse la punct toate detaliile, echipa HR a BCR, care se ocupă de întreg programul de internship, a trecut la implementarea Learn@BCR.
Până acum, au trecut prin programul de internship în jur de 1.000 de tineri, o parte dintre ei fiind astăzi angajații băncii.
Cine participă
De altfel, toți studenții care sunt interesați de domeniul financiar sau de domeniile noi care apar tot mai des și în industria bancară, cum ar fi digital banking, pot aplica. Vorbim atât de studenții din anii I-IV de facultate, cât și de cei care urmează programe de masterat. Trebuie menționat că programul de internship este organizat atât pentru departamentele din structura centrală, cât și pentru reprezentanțele băncii din marile orașe ale României.
Primăvara sunt promovate în rândul tinerilor programele și oportunitățile de internship care urmează să fie oferite în vara fiecărui an. Procesul de recrutare și selecție este realizat de specialiștii în recrutare ai băncii, startul pentru programele menționate fiind dat în luna iulie, odată cu începerea vacanței de vară pentru studenți.
Participanții sunt selectați în funcție de CV-ul lor, de rezultatele obținute la testele băncii (în cazul în care tinerii aplică pentru IT.Academy sau Analiza Financiară), dar și în funcție de modul în care se prezintă la interviu. „Suntem foarte atenți și la interesul și implicarea studenților noștri în activități extrașcolare, colaborarea cu asociații studențești, programele de voluntariat în care se implică etc. Ne dorim tineri deschiși să învețe și să împărtășească din experiența lor”, mai spune Andrei Vartanovici, Sourcing Specialist –HR Division, Banca Comercială Română.
Cum se desfășoară
Internshipul durează două sau trei luni, în funcție de zona de business pentru care sunt selectați studenții. Fiecărui tânăr îi este alocat un mentor din departamentul pentru care a fost selectat, și, pe parcursul internshipului, primesc taskuri și sunt implicați în diverse proiecte. Pe durata acestora, studenții primesc în mod constant feedback cu privire la evoluția lor.
La finalul programului de internship, BCR oferă posibilitatea de angajare pe poziții junior level acelor studenți care au dovedit că sunt pasionați de banking și care arată că pot face față provocărilor din business. De asemenea, pentru bancă este foarte important să mențină legătura cu toți cei care au trecut prin programele dezvoltate pentru tineri; de aceea, aceștia sunt adăugați în grupul AlumniLearn@BCR pe social media (Facebook / LinkedIn).
Alte programe de dezvoltare
În ultimii cinci ani, banca a dezvoltat programe dedicate anumitor arii de business importante pentru BCR și pentru pregătirea pieței muncii în general: IT.Academy@BCR – un program dedicat studenților pasionați de domeniul IT, care pot lucra alături de mentorii lor în diviziile de IT ale băncii; Risk.Academy@BCR – un program intensiv de învățare pentru tinerii care doresc să urmeze o carieră în risc management. Programul este construit cu ajutorul profesioniștilor băncii din aria de risc, care susțin pentru tineri workshop-uri ce combina aspecte teoretice și practice necesare familiarizării acestora cu acest domeniu important.
“Generația tinerilor din ziua de astăzi (Millenials și generația Z) este una versatilă și foarte puternic digitalizată. Ei se pot adapta foarte ușor la schimbare și nu au probleme de a lucra în echipă, acestea fiind principalele lor atuuri într-un mediu de business în care schimbarea este întâmpinată, de regulă, de rezistență. Un dezavantaj pe care îl au cei din generația tânără este reprezentat de faptul că nu au suficientă răbdare în anumite contexte, în sensul în care își doresc să vadă rezultate mult prea rapid, în timp ce acestea se observă în mod real după o anumită perioadă”, spune Andrei Vartanovici (foto), Sourcing Specialist – HR Division, Banca Comercială Română.
Articol preluat din numărul 247/mai 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici