Small Talk si Fast Talk in afaceri
Diagrama de mai jos arata cat timp isi acorda managerii de diferite nationalitati discutiilor ce incalzesc atmosfera, inainte de a a trece la afaceri: Germany: Formal introduction. Sit down. Begin. Finland: Formal introduction. Cup of coffee. Sit down. Begin. USA: Informal introduction. Cup of coffee. Joke. Begin. UK: Formal introduction. Cup of tea and biscuits. 10 minutes small talk (weather, sport). Casual beginning. France: Formal introduction. 15 minutes small talk (politics, scandal). Begin. Japan: Formal introduction. Formal seating. Green tea. 15-20 minutes small talk (pleasantries). Signal from superior. Begin. Spain & Italy: 20-30 minutes small talk (football, family) while others arrive. Begin when everyone's there.
“Cel mai important lucru in comunicare este sa auzi ce nu se spune” – aceasta este opinia lui Peter Drucker, un guru al managementului mo-dern. Dar, pentru cei mai multi dintre noi, sa auzi ce se spune este suficient de dificil! Mai ales atunci cand trebuie sa comunici intr-o alta limba. Problema apare si pentru ca fiecare popor isi vorbeste limba proprie cu viteze diferite. Polinezienii, de exemplu, unii dintre cei mai lenti vorbitori din lume, converseaza cu 100 de silabe pe minut. Nici englezii nu se grabesc prea tare, folosind intre 150 sau 200 de si-labe pe minut. Pe de alta parte, germanii pot ajunge la 250. Francezii si spaniolii sunt adevaratii campioni olimpici la viteza vorbirii, ei ajungand pana la 350 de silabe pe minut.
Daca ar exista o regula privind viteza in vorbire, cu siguranta ar fi opriti pentru depasirea vitezei! in mod surprinzator, japonezii vorbesc la fel de repede ca si spaniolii, cu aproximativ 300 de silabe pe minut. insa tot ei sunt cei care si tac cel mai mult in timpul intalnirilor – faimoasa tacere japoneza. Aceasta poate dura chiar si un minut, caci pentru japonezi tacerea este doar o alta forma de comunicare. De aceea, ar trebui sa nu o intrerupeti niciodata.