Studiu: Unul din patru angajaţi a plâns după ce a fost evaluat la job
Să accepţi din când în când criticile şefului e una, însă cum te descurci în situaţia în care evaluarea anuală a performanţelor tale nu a decurs deloc bine? Potrivit unui studiu realizat de compania Adobe, la care au participat peste 1.500 de angajaţi din Statele Unite, 22% au plâns după ce au primit un feedback negativ, în timp ce 20% au demisionat imediat după ce au avut evaluarea.
„Studiul nostru arată că evaluările sunt stresante şi mai mult demotivează angajatul decât să-l motiveze. Nu prea e nimic constructiv în asta”, a precizat Donna Morris, care ocupă postul de vicepresedinte executiv în cadrul diviziei Customer and Employee Experience de la Adobe, citată de GlobalNews.ca.
60% dintre cei intervievaţi au precizat că evaluările anuale sunt stresant şi că se simt că se află în competiţie unii cu alţii.
Iar în loc ca feedback-ul să vină o dată sau de două ori pe an, 80% dintre participanţii la studiu au precizat că preferă ca acest lucru să fie făcut pe loc. Altfel, e irelevant.
Iată alte concluzii ale studiului realizat de Adobe:
- 88 la sută dintre angajaţii care lucrează de la birou au precizat că sunt evaluaţi periodic;
- 61% dintre angajaţi susţin că managerii fac favoritisme în cadrul evaluărilor;
- 59% susţin că acest proces nu a avut niciun impact asupra modului în care îşi desfăşoară munca;
- 52% consideră că e deranjant faptul că sunt comparaţi cu colegii lor;
- 55% dintre angajaţi şi 66% dintre manageri sunt de părere că această practică trebuie să dispară;
- Pe de alta parte, mai mult de 4 din 10 din cei care au participat la studiu sunt dispuşi să plece la o altă companie care nu are un sistem formal de evaluare a performanţelor:
- În medie, managerii petrec mai mult de două zile pentru a-şi pregăti fiecare evaluare.