Unde vor să muncească românii: Topul celor mai doriţi angajatori în 2018
Primele 10 locuri sunt ocupate de companii multinaționale, de nume mari care activează în România: Oracle, Continental România, Microsoft, IBM, Amazon, OMV Petrom, Grup Renault România, Vodafone, Google și Bosch România.
Angajatori care activează în industriile IT, Automotive, Finance, Banking, Telecom sau FMCG se regăsesc printre cele mai puternice 20 de branduri nominalizate de participanţii la studiu ca top 3 companii pentru care și-ar dori să lucreze.
Prezența unei companii la nivel național, alături de numărul mare și diversitatea oportunităților de carieră sunt aspecte care pot influența locul ocupat de o companie în top.
Studiul oferă informații şi cu privire la criteriile care stau la baza deciziei în funcție de care candidații își aleg compania preferată.
Daca în 2013, candidații luau în considerare 10 angajatori pentru angajare, în prezent numărul acestora aproape s-a dublat, ceea ce sugerează rafinarea procesului decizional al candidatului anului 2018. În acest context, angajatorii sunt responsabili de îmbunătățirea ofertei puse la dispoziție tinând cont atât de factorul uman, cât și de o serie de criterii mult mai complexe.
Pe primul loc rămâne, cu o importanță ridicată, pachetul salarial constituit atât din venit, cât și din beneficii (81%), urmat îndeaproape de siguranța locului de muncă (67%). Se remarcă totuși, o creștere în top a criteriului ce denotă flexibilitatea în cadrul jobului (60%), devenind astfel al 3-lea cel mai important aspect la care se raportează candidații. Aproape la fel de important pentru candidatul anului 2018 este ca angajatorul să ofere o atmosferă de lucru plăcută și ca managementul companiei să încurajeze și să susțină dezvoltarea profesională.
Studiul analizează şi canalele de comunicare și frecvența cu care acestea sunt utilizate de candidați pentru a se informa cu privire la oportunități de carieră și angajatori.
Angajatorii trebuie să acorde o atenție specială paginilor de carieră proprii, acestea reprezentând principalele surse de informare pentru candidați (72%). Totodată, sunt motivați să investească din ce în ce mai multe resurse în a oferi o experiență cât mai plăcută și favorabilă dezvoltării angajaților, aceștia fiind ambasadorii brandului de angajator, canal de informare ce ocupa locul doi în cele mai sus cotate canale de informare (67%).
Site-urile de joburi reprezintă al 3-lea cel mai frecvent utilizat canal de informare de către candidații aflați în căutarea unui job (60%), respectiv canalul principal atunci când aceștia intenționează să aplice pentru un loc de muncă.
Imediat următoarele canale sunt reprezentate de colegi sau prieteni, LinkedIn, dar și târguri de carieră. Celelalte surse importante de informare sunt reprezentate de paginile de Facebook ale companiilor, comunitățile profesionale online, dar și newsletterele/ mailurile de informare și evenimentele online (ca webinarii, târguri de joburi online) – ce par a contura viitorul din această perspectivă.
Mediul online de comunicare este unul vital în informarea și atragerea candidaților, însă interacțiunea directă, informală cu angajatorul este sursa ce le conferă cea mai mare încredere, conform rezultatelor studiului. Candidații caută în continuare să interacționeze cu reprezentanții companiilor în cadrul evenimentelor de business sau dezvoltare profesională, la târguri de carieră, evenimente în cadrul universităților sau la sediul companiei.
Studiul Cei Mai Doriți Angajatori, realizat de Catalyst Solutions, se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – mai 2018. La cercetarea de piaţă au participat 12.567 de respondenţi cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experiență, la nivel naţional.