Probleme întâmpinate de cumpărătorii online în 2023

Un studiu realizat în 2023 care privește utilizarea tehnologiilor informaționale și de comunicații arată că o treime dintre persoanele din Uniunea Europeană care optează cumpărături online se confruntă cu diverse probleme.
Țările cu cele mai mari probleme raportate
Cele mai mari procente de cumpărători care întâmpină dificultăți în procesul de achiziție se înregistează în Luxemburg (55,5%), Țările de Jos (55,2%) și Spania (49,7%).
În schimb, cele mai puține probleme sunt semnalate în Portugalia (4,3%), Letonia (13,7%) și Cipru (14,7%). România se află pe locul 11 în acest top.

Cea mai frecventă problemă
Principala dificultate raportată de cumpărătorii online este livrarea mai lentă decât cea estimată. Această situație este întâlnită la 18,7% dintre utilizatori.
Al doilea obstacol semnalat este funcționarea defectuoasă a site-urilor sau dificultățile în utilizarea acestora, aspect care a afectat 10,8% dintre cumpărători.
Pe locul al treilea se află primirea unor produse sau servicii deteriorate ori incorecte, problemă raportată de 8,6% dintre persoanele care optează pentru cumpărături online.

Ce poate crește satisfacția utilizatorilor
Cumpărăturile online sunt o parte esențială a vieții cotidiene, iar îmbunătățirea platformelor de comerț electronic și a serviciilor de livrare poate crește satisfacția utilizatorilor. Creșterea transparenței în ceea ce privește timpii de livrare, optimizarea interfețelor site-urilor și îmbunătățirea logisticii pot contribui la reducerea problemelor întâmpinate de cumpărători.
CITEȘTE ȘI: Interesul tinerilor pentru internshipuri și workshopuri. Ce spune un studiu
Foto: ID 88094029 © Andrey Popov | Dreamstime.com