Tânăra generaţie apreciază mentorii și liderii puternici
Potrivit studiilor, noua generaţie – supranumită „Millennials” şi reprezentată de 80% dintre tinerii născuți după anul 1990 – caută la locul de muncă un sens, îşi doreşte să îşi aducă contribuţia pentru o schimbare pozitivă, cu impact asupra celorlalţi. Ei doresc să găsească în superiorii lor mentori și să învețe mai degrabă din practică decât din cursuri. Tinerii sunt într-o căutare permanentă a celor mai provocatoare experiențe profesionale, care să le permită să obțină rapid ce își doresc: oportunități de învățare și dezvoltare.
CITEȘTE ȘI: Cum îți schimbă voluntariatul cariera. Ce câștigi ca voluntar?
„Una dintre provocările actuale este tocmai faptul că organizațiile nu identifică din timp lideri potențiali și nu investesc în dezvoltarea lor”, afirmă Roxana Cîlțea, Head of Human Resources la Sanofi Romania & Moldova.
Lipsa programelor de leadership, principala problemă din companii
Potrivit studiului Deloitte – Global Human Capital Trends report din 2017, una din cinci companii duce lipsă de programe de leadership. Aceasta este o problemă reală și primul lucru care trebuie vizat în momentul demarării unui proces de remodelare organizațională și de pregătire pentru viitor.
Acum doi ani, Sanofi, unul dintre liderii industriei farmaceutice, atât în România cât și la nivel mondial, a identificat această nevoie de noi programe de leadership, adaptate mediului actual de business, în care să fii agil și flexibil e mai important decât oricând. Astfel, compania a dezvoltat o platformă extinsă de programe Global Leadership Development (GLD) pentru toate nivelurile de management și leadership.
„Programele Global Leadership Development au fost create pentru a ține pasul cu nevoile noastre de business și pentru a crește o nouă generație de lideri”, explică Roxana Cîlțea. Prin programele GLD, construite pe niveluri de expertiză, managerii și liderii au acces la resurse diversificate, își dezvoltă abilitățile și își consolidează experiența profesională în funcție de nevoi. În plus, datorită disponibilităţii acestei platforme extinse, fiecare angajat din Sanofi are șansa să-și valorifice abilitățile la potențialul maxim, dar și organizația este pregătită să definească planuri consistente, variate și bine definite, pentru succesul pe termen lung.
Până la accesarea unui program GLD, fiecare angajat trece anual printr-un proces etapizat de evaluare a performanței și dezvoltare profesională, condus de managerul direct și coordonat de departamentul de Resurse Umane. Prima etapă constă în setarea individuală de priorități în linie cu cele ale companiei, concomitent cu o autoevaluare a abilităților și a expertizei necesare pentru îndeplinirea acestora. Pasul următor este dialogul constructiv cu managerul direct, în vederea finalizării listei de priorități și a planului individual de dezvoltare, coroborat cu planul de talent management.
Odată finalizate aceste etape, managerul împreună cu HR Business Partnerul identifică programele de dezvoltare și de leadership pe care angajatul le poate accesa din platforma GLD. Specialistul în HR are un rol fundamental în a identifica, creiona și clarifica ce anume presupune un leadership puternic în Sanofi, în termeni de mindset, comportament și abilități.
Monitorizarea tinerelor talente
„Cultura organizațională a Sanofi este una a leadershipului, care promovează inițiativa, curajul, inovația, colaborarea transversală, respectul, diversitatea și etica. Pune accent pe dezvoltarea profesională continuă, pe atragerea și menținerea de talente remarcabile, ca unul dintre motoarele principale de creștere a companiei”, mai spune Roxana Cîlțea Head of Human Resources la Sanofi Romania & Moldova. (foto)
Astfel, compania a implementat un sistem de monitorizare și de identificare a tinerelor talente. Pe lângă platforma online internă Workday – în care sunt centralizate și vizibile toate informațiile referitoare la poziția, cariera, dezvoltarea profesională și performanța celor peste 110.000 angajați din întreaga lume –, există un proces performant de gestionare a talentelor, prin intermediul căruia echipa de management a fiecărei filiale Sanofi se asigură că angajaților valoroși le sunt recunoscute reușitele, sunt susținuți și promovați, astfel încât să valorifice la timp oportunitățile de promovare – locale sau internaționale.
„Ne dorim să fim recunoscuți ca o organizație-magnet pentru talente profesionale. În vederea atingerii acestei ambiții, echipa HR a adoptat conceptul «One Sanofi, One HR» – un model integrat de dezvoltare a angajaților bazat pe principii comune și pe un mediu de lucru care promovează diversitatea, inovația și colaborarea transversală la toate nivelurile”, adaugă Roxana Cîlțea. Obiectivele extinse sunt atragerea și retenția talentelor, dezvoltarea de noi capabilități, recunoașterea și promovarea performanței, construirea și diversificarea carierelor, valorificarea și sprijinirea diversității.
Sanofi investește permanent în programe de dezvoltare profesională și de leadership, disponibile pentru orice angajat. Avem o cultură organizațională centrată pe atragerea și reținerea de talente profesionale excepționale. Prin această abordare reușim să asigurăm o dinamică constantă a talentelor organizației și un mediu fertil dezvoltării liderilor de azi și de mâine, motor al succesului companiei în viitor.
Ce vor tinerii din noua generaţie
Tânăra generaţie aduce în dinamica organizaţională oportunităţi şi provocări noi. Tinerii caută, mai mult ca oricând, un sens la locul de muncă. Îşi doresc ca ceea ce fac să aibă impact asupra societăţii şi vieţii celor din jurul lor, să împărtăşească experienţele lor şi ale celorlalţi şi să găsească echilibru între profesie şi viaţa personală.
CITEȘTE ȘI: Chirurgii și vânzătorii vor deveni istorie. Care va fi soarta unora dintre meserii în următorii ani
Din acest motiv, managerii trebuie să stabilească obiective clare şi să ofere feedback structurat, în mod constant. Tânăra generaţie apreciază un mediu de dezvoltare continuă, care să integreze noile tehnologii şi alternative de învăţare digitală (module online, webinarii) interactive şi practice. Tinerilor nu le este teamă să-şi împărtăşească opiniile şi ideile. Sunt orientaţi spre atingerea obiectivelor şi îşi evaluează productivitatea în numărul de obiective atinse, nu în durata de timp petrecută la birou.
Articol preluat din numărul 237/mai 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.