Tinerii români îşi făuresc singuri drumul în carieră, fără să se raporteze la părinţi şi bunici
Kim Karstensen ne-a spus că a lucrat cu multe echipe de shared services din multe țări, cu oameni care aparțin unor culturi diferite.
"Dar cei din România sunt puțini diferiți. Chiar și față de cei din alte țări cu un trecut similar, precum Polonia sau Bulgaria. Este o imagine cu totul diferită pe care oamenii de aici o creează. Și tocmai de aceea România este un loc în care mă bucur să fiu", a menţionat Kim Karstensen pentru Revista CARIERE.
El crede că suntem unici prin faptul că evoluţia noastră ca naţiune a fost unică, cel puţin în regiune. De exemplu, în Europa de Vest există "greaua moştenire" a diferenţierii şi discriminării între femei şi bărbaţi pe piaţa muncii.
La noi, în schimb, au fost nevoiţi să lucreze deopotrivă taţii şi mamele, bunicii şi bunicele noastre. Deci din acest punct de vedere, în România există o egalitate între sexe care nu se găseşte în alte ţări din zonă, nici măcar în Occident. Pe de altă parte, însă, părinţii şi bunicii nu cunosc multe dintre domeniile în care lucrează tinerii de astăzi din România.
În plus, pentru majoritatea predecesorilor noştri, ideea de carieră nu prea a existat. Ei mergeau la muncă pentru că trebuia. Şi cam atât.
"Drept urmare, în rândul românilor există o mare dorință de adaptare şi schimbare astfel încăt să își creeze o carieră și un stil de viață în concordanţă cu nevoile lor", susţine Kim Karstensen.
Kellogg's îşi extinde prezenţa în România
Revista CARIERE a stat de vorbă cu Kim Karstensen în contextul în care Kellogg’s, companie lider pe piața mondială a cerealelor și a produselor alimentare gata de consum, a anunțat în această săptămână deschiderea unei noi divizii în cadrul Centrului din București.
Noua divizie Kellogg’s în România va prelua activități din aria Supply Chain și va fi responsabilă pentru planificarea categoriilor de cereale și gustări, gestionarea inventarelor și alte activități specifice din zona Supply Chain.
În lunile următoare, noua divizie va prelua activitatea de pe piețele locale și o va plasa în România, astfel încât va exista, în primul rând, un transfer de cunoștințe, urmat de îmbunătățirea întregului proces. Noua divizie Kellogg’s va avea un rol important în planificarea activităților din zona Supply Chain pentru întreaga Europă.
Drept urmare, toată partea de back office pentru zona de Supply Chain va fi end-to-end, sub o singură umbrelă.
În acest moment, în cadrul Centrului Kellogg’s din București lucrează aproximativ 250 de persone, iar pentru 2018 planurile de recrutare vor continua pentru cele trei arii de activitate: Finanțe, Supply Chain și HR.
În următoarele luni, compania se va concentra pe recrutarea de candidați pentru cele peste 30 de poziții în zona Supply Chain. Noua divizie va avea un director general care să sprijine direcția strategică, în conformitate cu echipa de conducere a departamentului Supply Chain, precum și posturi de analist și planner pentru dezvoltarea activității operaționale.
Pozițiile sunt middle și top management, nu prea există locuri de entry-level în noua echipa, astfel că activitatea va fi mai degrabă business growth driven decât transactional driven.
În ceea ce priveşte candidaţii vizaţi şi calităţile lor, e evident că depinde de fiecare poziție în parte. Dacă trebuie să faci chestiuni legate de analizarea datelor, e clar că trebuie să ai cunoştinţe în acest domeniu. Dar cei de la Kellogg’s se uită de asemenea și la soft skills, care sunt cel puţin la fel de importante ca celelalte.
"Am avut mare noroc până acum cu acest lucru, la toate echipele pe care le-am închegat aici, în Bucureşti. Nu spun că ne uităm din ce în ce mai puțin în CV – e clar că trebuie să ai anumite hard skills pentru poziția respectivă – dar ne interesează tot mai mult și partea de soft skills", spune Kim Karstensen.
Motivele? Piața se schimbă, mai sunt și roboții, se întâmplă tot felul de transformări, iar revoluția industrială 4.0 e aici, se întâmplă, fie că ne place sau nu. "Flexibilitatea reprezintă un aspect foarte important pentru noi și cred că România e un loc bun pentru asta. Căutăm oameni care sunt open-minded, care sunt dispuși să migreze către zone diferite ale business-ului, să nu vrea să facă doar ceva specific, care au inspirație și care, dacă au o idee bună, să nu le fie teamă să meargă într-o altă direcție decât cea stabilită inițial. Deci cuvântul de bază e flexibilitatea", mai menţionează Kim Karstensen.
Kellogg’s este prezentă pe piața din România din 2014. Centrul din București are rolul de Global Business Service pentru diviziile din Europa ale companiei din peste 20 de țări.