ANAF vine cu informații importante pentru antreprenori pe tema unui document-cheie
Unităţile de cult, asociaţiile de proprietari și persoanele juridice fără scop patrimonial, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, persoanele fizice care desfășoară activități cu scop lucrativ, asociațiile familiale, societățile profesionale de avocați cu răspundere limitată și cabinetele individuale de avocat, societățile profesionale notariale și birourile individuale notariale, cabinetele medicale individuale sunt exceptate de la depunerea declarației D-406 SAF-T.
„În contextul în care, conform prevederilor legale, unităţile de cult, asociaţiile de proprietari și persoanele juridice fără scop patrimonial, care prin actul normativ de înfiinţare, prin legi speciale sau prin alte acte normative au obligaţia ţinerii contabilităţii în partidă simplă, folosesc un sistem de raportare simplificat, respectiv contabilitatea în partidă simplă, la fel ca și contribuabilii care sunt deja exceptați de la depunerea fișierului standard de control fiscal (SAF-T), conform O.P.A.N.A.F. nr. 1783/2021 modificat prin O.P.A.N.A.F. nr. 373/2022 și OPANAF 2518/2022, s-a identificat necesitatea modificării și completării Anexei 5 a OPANAF nr. 1783/2021, în sensul clarificării în mod expres a exceptării de la depunerea declarației D-406 SAF-T și a entităților menționate mai sus”, arată ANAF în clarificările trimise într-un comunicat de presă.
În 3 ianuarie anul acesta, mai arată sursa citată, pe portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală la secțiunea ”Transparență decizională” a fost postat un proiectul de act normativ pe această temă.
Acesta „vizează modificarea Anexei 5 la ordinul Președintelui A.N.A.F. nr. 1783/2021 privind natura informaţiilor pe care contribuabilul/plătitorul trebuie să le declare prin fişierul standard de control fiscal, modelul de raportare, procedura şi condiţiile de transmitere, precum şi termenele de transmitere şi data/datele de la care categoriile de contribuabili/plătitori sunt obligate să transmită fişierul standard de control fiscal, cu modificările și completările ulterioare, împreună cu referatul de aprobare prin care este justificată necesitatea adoptării actului normativ”, arată ANAF.
CITEȘTE ȘI: Ce înseamnă tranziția verde pentru joburile viitorului și care locuri de muncă vor fi tot mai căutate
Foto: ID 115241942 © Oleg Dudko | Dreamstime.com