Câți bani a pierdut România în anii în care nu am fost în Schengen, potrivit transportatorilor
Industria de transporturi a pierdut peste 22 de miliarde de euro în perioada în care România nu a fost în Spațiul Schengen, susțin reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Potrivit acestora, suma uriașă a fost pierdută în cei aproape 14 ani în care țara noastră nu a avut calitatea de membru.
Organizația descrie ziua de 12 decembrie 2024, în care s-a oficializat aderarea României la Spațiul Schengen, drept „ziua istorică așteptată de 13 ani și 9 luni, cu pierderi de 22 de miliarde de euro pentru transportatorii români”, care „oferă un important potențial de creștere economică a României”, potrivit unui comunicat de presă al UNTRR.
Transportatorii pun pierderile uriașe pe seama timpilor mari de așteptare în vămi. Timpi despre care spun că, dacă nu vor fi modificate o serie de proceduri, nu vor scădea semnificativ după aderare.
„Deşi nici şoferii autovehiculelor comerciale de transport marfă nu vor mai face subiectul controlului documentelor de identitate la trecerea acestor frontiere, timpul de aşteptare nu va fi redus semnificativ atât timp cât toate celelalte activităţi de control (cântărire, măsurare, verificare documente autovehicule, marfă, etc) derulate în punctele de trecere a frontierelor nu vor fi relocate aşa cum este şi în celelalte state membre UE şi Schengen”, se arată în comunicatul citat.
UNTRR susține că țara noastră se află pe locul șase la nivelul Uniunii Europene, din punctul de vedere al pieței transporturilor și că industria transporturilor rutiere din România este primul contributor la exportul de servicii al României, cu 7,82 miliarde de euro în 2023.
CITEȘTE ȘI: Cine este Nicolas Peter, propunerea pentru președinția BMW
Foto: ID 68789068 © Mirko Vitali | Dreamstime.com