Cris-Tim anunță intenția de listare la Bursa de Valori București

Cris-Tim Family Holding, liderul pieței de mezeluri și de ready-meals („mâncăruri gata preparate”) din România, a anunțat intenția de listare pe Piața Reglementată a Bursei de Valori București. Oferta publică inițială se va adresa atât investitorilor de retail din România, cât și investitorilor instituționali din afara Statelor Unite ale Americii, în baza Regulamentului S din Legea Valorilor Mobiliare.
Oferta va include atât vânzarea de acțiuni existente deținute de acționarul majoritar, Rangeglow Limited, cât și emisiunea de acțiuni noi, prin majorare de capital social. Detalii suplimentare vor fi incluse în Prospectul ce va fi publicat după aprobarea acestuia de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).
„Cris-Tim face parte din viața de zi cu zi a milioane de oameni, din țară și din străinătate. De-a lungul celor 33 de ani de prezență în economia locală, compania a investit constant, a inovat și lansat pe piață produse gustoase, sănătoase și recunoscute de români. Mai mult decât atât, întreg ecosistemul creat de Cris-Tim, de la echipă, producție, vânzări și distribuție, este unul eficient, sustenabil și profitabil.
Am demonstrat că putem gestiona situații economice complexe în acești peste 30 de ani de experiență, iar compania s-a dezvoltat odată cu economia românească. Suntem lideri ai pieței pe segmentul de mezeluri și ready-meals și avem planuri ambițioase de creștere pentru următorii ani. Experiența noastră din ultimele decenii a pavat drumul pe care suntem în acest moment, respectiv inițierea procesului de ofertă publică pentru listarea la Bursa de Valori București. Suntem încrezători în capacitatea companiei de a-și îndeplini planurile de dezvoltare”, a declarat Radu Timiș Jr., CEO Cris-Tim.
Elemente cheie
- Cris-Tim este unul dintre cei mai mari procesatori de carne și producători de ready-meals din România, cu tehnologii de fabricație unicat la nivelul Europei de Sud-Est.
- Dispun de o rețea națională de distribuție, cu flotă proprie și echipă de vânzări care deservesc atât clienții cheie, cât și magazinele tradiționale.
- Este recunoscută pentru gama de produse sănătoase, cu „eticheta curată” (clean label), un concept lansat în România în 2017.
- Brandurile proprii includ Cris-Tim, Matache Măcelaru’, Bunătăți, Csárdás, precum și Alpina și Obrăjori.
- Compania operează trei fabrici principale: Filipeștii de Pădure (165 tone/zi), Măgureni (25 tone/zi) și București (25 tone/zi ready-meals), și deține nouă depozite frigorifice și peste 500 de vehicule comerciale.
- Numărul angajaților depășește 2.000, jumătate cu vechime mai mare de 7 ani, și o echipă de management cu experiență între 12 și 30 de ani.
- Produsele Cris-Tim sunt prezente în toate cele 13 rețele de retail din România, peste 15.000 de magazine tradiționale, 18 magazine proprii și sunt exportate în 17 țări europene.
Performanțe financiare
În 2024, compania a înregistrat:
- Venituri totale: 1,12 miliarde lei
- EBITDA: 167 milioane lei
- Profit net: 88 milioane lei
Structura veniturilor:
- Segment mezeluri: 86% din venituri (peste 960 milioane lei)
- Segment ready-meals: 9,4% din venituri (peste 100 milioane lei)
„Cris-Tim are un model de business axat pe eficiență operațională și profitabilitate. Încă de la început am fost pionieri în industria alimentară, inovația fiind parte din ADN-ul nostru. Am lansat primele produse industriale crud-uscate, primele produse ready-meals la scară națională, am introdus ambalajele pentru produsele feliate și am deschis noi segmente de piață.
Această viziune și responsabilitate ne obligă să inovăm în continuare și să creăm noi segmente care să răspundă nevoilor consumatorilor și să dezvolte întreaga industrie. Suntem în acest moment lideri de piață pe segmentul mezeluri și ready-meals și ne propunem să ne consolidăm poziția și mai mult. Noi suntem acolo unde sunt clienții noștri și ne adaptăm constant producția și rețeaua de distribuție în funcție de comportamentul consumatorului final. Este ceea ce ne-a adus în poziția de lideri ai pieței și ceea ce ne susține în continuare”, a explicat Răzvan Furtună, CFO Cris-Tim.
Plan de dezvoltare 2025-2030
Cris-Tim a lansat un plan de investiții de capital în valoare de 890 milioane lei până în 2030, axat pe:
- Dezvoltarea capacităților existente de producție
- Implementarea programului național de revitalizare a industriei agro-alimentare Investalim (finanțare parțială prin AFIR, acord semnat pe 8 octombrie 2024)
- Creștere organică peste ritmul pieței
- Identificarea și evaluarea de fuziuni și achiziții pentru consolidarea poziției competitive și diversificarea portofoliului
Cris-Tim Family Holding se poziționează astfel pentru o listare pe Piața Reglementată a BVB, categoria Premium, cu obiectivul să-și consolideze poziția de lider pe piețele de mezeluri și ready-meals din România și să susțină dezvoltarea sustenabilă pe termen mediu și lung.
Foto: ID 228154491 ©Cristina Ionescu | Dreamstime.com