Cum a reușit China să devină cel mai mare exportator de mașini din lume | Cum stau SUA și UE
China a devenit cel mai mare exportator de automobile din lume, depășind Germania și Japonia, datorită unei combinații de factori economici, tehnologici și geopolitici.
Creșterea exporturilor auto chineze a fost alimentată în principal de vehiculele electrice (EV), unde companii precum BYD, Geely și NIO joacă un rol-cheie. Sprijinul guvernamental puternic, combinat cu acces la materii prime esențiale, a accelerat dezvoltarea industriei EV.
În același timp, piața globală s-a schimbat: sancțiunile impuse Rusiei de către țările occidentale au permis Chinei să ocupe o poziție dominantă pe piața rusă. Aceste vânzări, împreună cu exporturile către piețe emergente din Asia, Africa și America de Sud, au asigurat creșteri constant, potrivit tradingview.com.
În plus, prețurile competitive și inovațiile tehnologice fac automobilele chineze tot mai atractive pentru consumatorii globali.
Un alt factor semnificativ este investiția masivă în infrastructură și capacitățile logistice, ceea ce permite Chinei să transporte vehicule eficient în întreaga lume.
Cum stau SUA și Uniunea Europeană
În 2023, China a exportat 5,22 milioane de vehicule, stimulată de creșterea semnificativă a vânzărilor de vehicule electrice și automobile cu motoare cu combustie internă. Principalele destinații ale acestor exporturi includ Rusia, Mexic și mai multe țări europene, potrivit unui raport ecgassociation.eu.
Comparativ, UE a exportat aproximativ 4,9 milioane de vehicule, iar SUA, în mare parte concentrată pe piața internă, a avut volume mai mici.
Foto: freepik.com