Câți români nu știu nicio limbă străină și câte joburi cer competențe lingvistice

Competențele lingvistice devin esențiale pentru avansarea profesională. Eucom, liderul educației lingvistice corporate din România, a influențat pozitiv cariera și dezvoltarea profesională a peste 160.000 de cursanți și a oferit soluții integrate care acoperă de la cursuri de limbi străine până la wellbeing și soft skills.
Educație lingvistică adaptată pieței muncii
În ciuda faptului că România are un nivel ridicat de studiu al limbilor străine în școli (peste 86% dintre elevii de ciclu primar și 98,5% în gimnaziu), la nivelul adulților, 64% dintre români declară că nu cunosc nicio limbă străină. Aceasta se reflectă direct în piața muncii: în 2025, 60% dintre joburile publicate au cerut competențe lingvistice, în special engleză (48.000 de posturi), urmată de germană, franceză și italiană.
Delia Dragomir, cofondatoare Eucom, subliniază: „Competențele lingvistice nu mai sunt doar un atu, ci cheia spre performanță și încredere. Împletite cu wellbeing-ul, acestea formează echipe reziliente și motivate, pregătite să transforme provocările în oportunități”.
Peste 160.000 au urmat cursurile
Fondată în 2002, Eucom a dezvoltat o metodologie proprie, adaptată tipologiei cursanților și nevoilor companiilor. Programele sunt livrate online, hibrid sau onsite, iar compania colaborează cu peste 200 de organizații din sectoare diverse: IT, banking, pharma, retail, energie, automotive și turism.
Până în august 2025, peste 16.000 de persoane au urmat cursurile Eucom, cele mai populare fiind engleza (9.186 cursanți), germana (2.712), franceza (1.976), italiana (1.721) și spaniola (1.107).
Evaluările interne arată că angajații care învață o limbă străină câștigă productivitate, eficiență în rezolvarea taskurilor și șanse mai mari de a avansa către roluri de middle sau top management.
Noi programe pentru 2026
Ca să răspunde nevoilor actuale ale companiilor, Eucom lansează două programe majore pentru 2026:
- EN Business (B2C) – cursuri de engleză dedicate profesioniștilor care urmăresc avansarea rapidă în carieră;
- 3D Lifestyle Program (B2B) – un pachet integrat de training lingvistic, wellbeing și soft skills, destinat companiilor care investesc în echipe sănătoase și performante.
Delia Dragomir adaugă: „Succesul Eucom se datorează metodologiei proprii, adaptate fiecărei companii, flexibilității în livrare și integrării competențelor lingvistice cu soft skills și wellbeing, consolidând astfel cultura organizațională”.
Eucom a lansat și HeRoe.s HRing Podcast, un proiect care reunește comunitățile de HR și business, oferind soluții concrete pentru provocările pieței muncii. În plus, pe 24 septembrie, compania va organiza HR Evolution – Live Experience, un eveniment dedicat liderilor și profesioniștilor HR, axat pe dezvoltarea organizațiilor performante, sustenabile și orientate spre oameni.
Fondată în 2002, Eucom este liderul pieței de educație lingvistică corporate din România, cu afaceri de aproximativ 1,5 milioane de euro anual. Compania colaborează cu peste 200 de traineri și evaluatori și oferă cursuri în peste 10 limbi, de la engleză și română până la japoneză, arabă, suedeză și chineză.
CITEȘTE ȘI: E luni dimineața: Cum îți dai seama dacă ți-ai programat prea multe taskuri
Foto: ID 204401723 ©Volodymyr Melnyk | Dreamstime.com