Keurig Dr Pepper va achiziționa JDE Peet’s și intenționează să se separe în două companii: una axată pe băuturi răcoritoare și alta pe cafea

Keurig Dr Pepper (KDP) va achiziționa JDE Peet’s într-o tranzacție integral în numerar, evaluată la aproximativ 15,7 miliarde de euro. Această mutare strategică are potențialul de remodelare radicală a peisajului industriei globale a băuturilor, prin crearea unui lider mondial al cafelei, iar ulterior, prin separarea în două entități listate la bursă în SUA: “Beverage Co.”, un challenger puternic pe piața nord-americană de băuturi răcoritoare, și “Global Coffee Co.”, compania numărul unu la nivel mondial dedicată exclusiv cafelei.
Conform termenilor tranzacției, acționarii JDE Peet’s vor primi 31,85 euro per acțiune, o primă de 33% față de media ponderată a prețului pe ultimele 90 de zile, iar aceștia vor încasa și un dividend deja anunțat, de 0,36 euro per acțiune, înainte de încheierea achiziției.
O tranzacție cu impact global
Prin această achiziție, Keurig Dr Pepper aduce laolaltă expertiza și inovațiile sale din segmentul de cafea monodoză Keurig®, lider în America de Nord, cu portofoliul internațional vast al JDE Peet’s, care include mărci de tradiție precum Jacobs, L’OR, Peet’s, Douwe Egberts și Moccona. Rezultatul: un campion global al cafelei, prezent în peste 100 de țări și cu o poziție de top pe 40 dintre aceste piețe.
Tranzacția este privită drept una transformațională, cu beneficii substanțiale pentru acționari, inclusiv sinergii estimate la 400 de milioane de dolari în costuri realizabile în termen de trei ani și o creștere a profitului pe acțiune încă din primul an de la această preluare.
Separarea: două companii cu strategii dedicate
După finalizarea achiziției, KDP intenționează să separe afacerile în două companii distincte:
- Global Coffee Co. – cu venituri anuale estimate la 16 miliarde de dolari, va fi cea mai mare companie globală dedicată exclusiv cafelei. Va beneficia de un portofoliu unic care acoperă toate segmentele, canalele și nivelurile de preț. Ambiția este accelerare a inovației a următoarei generații de produse de cafea într-o piață globală evaluată la 400 de miliarde de dolari.
- Beverage Co. – cu vânzări anuale de peste 11 miliarde de dolari, va fi un challenger agil și inovator în piața nord-americană de băuturi răcoritoare, evaluată la 300 de miliarde de dolari. Portofoliul său va include branduri iconice precum Dr Pepper®, Canada Dry®, 7UP®, A&W®, dar și poziții puternice în Mexic și Canada.
„Anunțul de astăzi marchează un moment transformațional în industria băuturilor, întrucât construim pe baza moștenirii disruptive a KDP prin crearea a două companii de succes, inclusiv a unui nou campion global al cafelei”, a declarat Tim Cofer, CEO al KDP.
La rândul său, Rafa Oliveira, CEO al JDE Peet’s, a afirmat: „Suntem încântați să ne unim forțele cu Keurig pentru a contura viitorul cafelei la nivel global, valorificând portofoliul nostru comun de mărci de cafea îndrăgite la nivel mondial”.
După separare, Sudhanshu Priyadarshi, CFO al KDP, va prelua conducerea Global Coffee Co., iar sediile centrale vor fi stabilite la Burlington, Massachusetts (Global Coffee Co.) și Frisco, Texas (Beverage Co.), cu sediul internațional pentru Global Coffee Co. la Amsterdam.
Când este așteptată finalizarea tranzacției
Finalizarea tranzacției este așteptată în prima jumătate a anului 2026, sub rezerva aprobărilor necesare și a condițiilor standard de închidere. Separarea celor două companii este programată să aibă loc ulterior, printr-un spin-off neimpozabil.
Prin această mișcare strategică, Keurig Dr Pepper nu doar că își consolidează poziția în segmentul cafelei, ci și deschide calea pentru crearea a două companii cu strategii personalizate, portofolii puternice și modele de creștere atractive, capabile să livreze valoare pe termen lung acționarilor și să redefinească industria globală a băuturilor.
CITEȘTE ȘI: Ana Bobircă a fost desemnată primul Președinte independent al Consiliului de Administrație al Grupului TTS
Foto: ID 150008800 ©Jonathan Weiss | Dreamstime.com