Record pe Aeroportul Otopeni: 10 milioane de pasageri în 2016
Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti va ajunge la sfârşitul anului la un trafic de 11 milioane de pasageri pe an, o creştere de peste 18% faţă de anul trecut, când au existat 9,3 milioane pasageri. Valentin Iordache, directorul de comunicare al Aeroportului Internaţional Henri Coandă, spune că aeroportul va trece astfel, începând din ianuarie, la o categorie superioară, a aeroporturilor care au un trafic cuprins între 10-25 milioane de pasageri pe an.
El a precizat că liniile low-cost au ajuns să reprezinte 50% din traficul total de pasageri de pe Henri Coandă.
„Până acum eram în categoria aeroporturilor cu trafic cuprins între 5 şi 10 milioane de pasageri. Este posibil, dacă păstrăm acest ritm de creştere, să depăşim aeroportul din Budapesta într-un an sau doi. Avansul se datorează creşterii economice, a nivelului de trai şi a creşterii segmentului liniilor aeriene low-cost. Acestea din urmă, la preţuri scăzute, au început să ofere servicii asemănătoare cu cele ale liniilor aeriene tradiţionale”, a declarat oficialul Aeroportului Internaţional Henri Coandă.
Acesta a subliniat că, în primele 10 luni din 2016, aeroportul Henri Coandă a înregistrat o creștere medie de 18% a traficului de pasageri față de anul 2015, cu un avans de peste 21% în luna octombrie. Aeroportul s-a situat constant în top 5 creșteri de trafic la categoria de 5-10 milioane de pasageri.
„Este o dezvoltare puternică pe zona de low-cost, deja cursele acestor companii reprezintă circa jumătate din traficul de pasageri de pe aeroport. Dar să nu uităm că modul și serviciile de operare a curselor low-cost au început să se apropie de cel tradițional. Pe de altă parte, nu mai vorbim de un low-cost clasic, nici de un tradițional clasic. Chiar și serviciile încep să se apropie, nu știu dacă se vor uniformiza, dar se apropie tot mai mult”, a spus Valentin Iordache.
În ceea ce privește cursele interne, Iordache a precizat că acestea reprezintă circa 10% din activitatea totală a aeroportului. Până în prezent, pe Otopeni au fost deja înregistrate peste 100.000 de aterizări și decolări.
„În zona Europei de Est, ca trafic de pasageri stăm bine, singurul aeroport cu un trafic mai mare fiind cel din Budapesta, dar deja ne-am apropiat bine de ei. După ce acum câțiva ani eram sub jumătate din traficul lor, acum suntem aproape egali și cred că într-un an sau doi sunt șanse bune să îi depășim dacă se menține trendul de creștere. După noi, (Henri Coandă, n.r.), dar la o distanță destul de mare, vin aeroporturile din Kiev și Atena”, a spus Valentin Iordache.