Rezultatele ING Bank România în prima jumătate a anului 2025. Activele și creditele, în creștere

ING Bank România și-a consolidat poziția pe piața locală în primele șase luni ale anului 2025 și înregistrează creșteri semnificative ale activelor, profitului și portofoliului de credite, în ciuda unui context economic marcat de incertitudine.
Creștere a activelor și a profitului
În primele șase luni ale anului 2025, activele băncii s-au majorat cu 4,7%, ajungând la valoarea de 79 miliarde de lei, în vreme ce profitul net a înregistrat o creștere de 7% față de aceeași perioadă a anului anterior.
„Prima parte a anului 2025 a fost asociată cu un nivel ridicat de incertitudine, însă clienții noștri dau dovadă de reziliență și consecvență, ceea ce se reflectă în creșterea activelor băncii și în parametrii noștri de performanță. Rămânem același jucător implicat în economia românească și un partener de cursă lungă pentru clienții noștri, traversând împreună ciclurile economice.
Anul acesta ducem la bun sfârșit un amplu proiect de accesibilitate, prin care oferim servicii și produse adaptate persoanelor cu dizabilități, printre care se numără cardurile cu notch, soluții digitale și agenții accesibilizate cu ATM-uri dedicate, traseu tactil, rampe și indicatoare Braille.
Nu în ultimul rând, lucrăm intens la diversele tipuri de servicii RoPay, primul fiind deja lansat în prima jumătate a anului, respectiv plata prin scanarea unui cod QR cu ING Home’Bank. RoPay reprezintă primul serviciu național de plăți instant prin telefon mobil disponibil în România”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.
Creșterea portofoliului de credite și depozite
Portofoliul de credite a crescut cu 11,5% (a ajuns la 45,3 miliarde lei) în primele șase luni din 2025, comparativ cu prima jumătate a anului trecut, iar valoarea depozitelor atrase de la clienți a ajuns la 68,8 miliarde de lei (în creștere cu 6% față de primul semestru din 2024). În consecință, au reușit să crească veniturile cu 8%. În același timp, cheltuielile operaționale au avut o creștere de 10%, iar costurile cu provizioanele s-au redus cu 11%, la 46,7 milioane de lei. Cu toate acestea, profitul net a înregistrat o creștere de 7%, iar rezultatul operațional a crescut cu 6%.
Sprijinirea tranziției către economia verde
ING Bank România continuă să finanțeze proiectele, iar 39,5% din totalul creditelor ipotecare sunt sustenabile. Pe segmentul corporate, banca a mobilizat fonduri de aproximativ 110 milioane euro pentru finanțări sustenabile în prima jumătate a anului.
În plus, ING Bank România a participat la finanțarea sindicalizată a Electrica S.A., în valoare de 3,1 miliarde lei, pentru investiții și refinanțare, parte a strategiei de consolidare financiară și susținere a proiectelor în energie regenerabilă.
Servicii bancare mai ușor de utilizat și mai sigure
RoPay, serviciul național de plăți instant prin mobil, este disponibil în aplicația ING Home’Bank, permite clienților să efectueze plăți sau transferuri instant prin scanarea unui cod QR.
În plus, ING Bank România a implementat noi produse și servicii pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv carduri speciale și agenții complet accesibilizate. Peste 100 de sucursale ING permit accesul persoanelor cu dizabilități de vedere sau locomotorii, iar două sucursale din București sunt complet adaptate cu rampe, trasee tactile, indicatoare Braille și ATM-uri dedicate. Până la finalul anului, ING intenționează să extindă aceste facilități în toate agențiile. Peste 16.000 de carduri cu notch au fost emise pentru persoanele cu dizabilități de vedere.
Anul acesta a fost lansat și Kitul de Siguranță, o funcționalitate din ING Home’Bank care permite utilizatorilor să își consolideze protecția împotriva fraudelor online. Clienții pot marca dispozitive ca de încredere, activa autentificarea biometrică sau folosi geolocalizarea pentru blocarea tranzacțiilor suspecte. De la lansarea serviciului de geolocalizare, 500.000 de clienți și-au activat această funcționalitate.
Implicarea ING în comunitate
ING Bank România a alocat 5 milioane euro pentru proiecte de educație financiară, mediu sănătos și comunități civice în prima jumătate a anului.
Printre inițiativele derulate se numără proiectul „În ZONA TA” în București și Cluj, sprijinină microcomunități pentru economie circulară, reducerea plasticului, biodiversitate și grădini urbane. De asemenea, Caravana Civică Gen, Știri a ajuns în 8 orașe și a implicat peste 400 de tineri în dezbateri despre orașe mai accesibile și verzi, transport public eficient și sprijin pentru persoanele cu dizabilități.
În educația financiară, angajații voluntari ING au predat cursuri pentru aproape 10.000 de elevi din 60 de licee, în 22 de orașe. Proiectele Narada și Banometru au sprijinit peste 17.600 de români în 2025 să își îmbunătățească obiceiurile financiare.
Campania „Donează în Home’Bank” a permis clienților să doneze 77.900 euro, sumă dublată de bancă, totalizând peste 115.000 euro pentru proiecte comunitare în sănătate, educație și mediu.
CITEȘTE ȘI: Social media în companii cu produse tehnice: Cum nu plictisești publicul
Foto: ING Bank România