Consiliul Concurenței dă undă verde tranzacției prin care retailerul românesc Annabella preia magazinele cesionate de Mega Image

Consiliul Concurenței a anunțat că este de acord, în principiu, cu tranzacția prin care retailerul românesc Annabella S.R.L. va cumpăra cele 87 de magazine pe care Mega Image s-a angajat să le cesioneze pentru finalizarea achiziției Profi Rom Food S.R.L.
Decizia vine după ce autoritatea de concurență a autorizat preluarea Profi de către Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (compania-mamă a Mega Image) și a impus însă o serie de condiții pentru a proteja concurența și consumatorii. Una dintre aceste condiții viza renunțarea la o parte din magazine, în special în zonele unde se suprapuneau activitățile celor două lanțuri, iar riscul de diminuare a opțiunilor pentru clienți era ridicat.
„Prin această achiziție, Annabella va intra pe piețe unde nu a fost prezentă până acum, precum Cluj, Bihor, Timiș, Bacău, Vrancea sau Constanța, devenind un nou concurent pe piaţa de retail. Ca urmare, noi ne-am dat acordul de principiu, urmând ca aprobarea finală să se facă prin autorizarea tranzacției”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Annabella, extindere pe piețe noi
Annabella S.R.L., companie cu capital integral românesc, operează în prezent 118 magazine în județe precum Argeș, Brașov, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Olt și Vâlcea. Prin această mutare, retailerul va pătrunde în orașe mari și medii din România.
Potrivit documentației prezentate de Mega Image, Annabella va prelua nu doar spațiile comerciale, ci și echipamentele, stocurile, personalul și vadul comercial al celor 87 de unități. Această abordare este menită să asigure continuitatea și viabilitatea rețelei transferate și să evite situațiile în care magazinele ar fi rămas nefuncționale sau ar fi intrat rapid în dificultate.
Miza: concurență loială și mai multe opțiuni pentru clienți
Decizia Consiliului Concurenței reflectă preocuparea autorităților de menținere a unei piețe competitive, în contextul în care comerțul modern se concentrează din ce în ce mai mult în mâinile unor rețele mari internaționale. Intrarea Annabella pe piețe unde până acum nu avea prezență este considerată un pas important pentru diversificarea ofertei și pentru stimularea concurenței în beneficiul consumatorilor.
Din ce orașe sunt magazinele care vor fi preluate
Printre cele 87 de magazine cedate se numără unități din București și județele Ilfov, Cluj, Bihor, Timiș, Bacău, Vrancea, Constanța, Prahova, Dâmbovița, Giurgiu și altele.
CITEȘTE ȘI: Beneficii fără beneficiari? De ce mulți angajați trebuie să ceară singuri ceea ce li se oferă – STUDIU
Foto: ID 121936291 | Company ©Dianabahrin | Dreamstime.com