Afaceri pentru relaxare
Relaxare inteligenta. Alina s-a nascut intr-o familie de pictori si si-a cultivat gustul pentru arta de-a lungul timpului. A copilarit in preajma atelierelor de artisti, s-a bucurat de atmosfera vernisajelor cu forfota lor colorata, cu lumea buna a artei ce are acces la alte porti si drumuri, cu lumea sonora a orgoliilor din breasla. „A fost pentru mine ca o calatorie in stilul filmelor lui Fellini, pe o nava pe care s-au imbarcat teribilii superbi ai lumii. Au fost si numerosi ani de studiu in domeniul artei, la liceul si la Academia de Arte din Bucuresti plus alte specializari“ povesteste ea.
Pictura este un univers care ofera un tip de relaxare inteligenta si permite descoperirea unei pasiuni care se poate dezvolta la orice varsta. In acest fel isi motiveaza Alina Rizea, directorul Agora Art Studio, lansarea in 2006 pe piata romaneasca a unui business care ofera cursuri de pictura, inclusiv managerilor. Conditia esentiala pentru ca managerii sa urmeze acest tip de cursuri este pasiunea pentru pictura. Talentul, daca exista, este si el binevenit, mai ales ca cei talentati invata mai repede. „E o zona a cautarilor si a experimentului. Pot veni si persoane mai putin talentate, pentru fiecare exista un program special de dezvoltare“ spune proprietara studioului.
„Sunt persoane care in urma experientei de la sedintele de creatie au observat ca sunt mai creative in exprimare, in modul in care se raporteaza la anumite situatii in domeniul in care lucreaza. Arta te poate scoate dintr-un anumit «fixism».“
Creativitate in bucatarie
Raluca Ichim, partener in afacerea Société Gourmet Cooking Classes, a participat in 2009 la cateva ateliere de gatit, la Londra, moment in care interesul ei a inceput sa se indrepte tot mai mult catre gastronomie. „Am calatorit, am vizitat locuri tip boutique din hoteluri, am experimentat virtual destinatii gourmet, restaurante, stele Michelin, puncte Gault Millau si gastronomie.“ A lansat afacerea la sfarsitul lui 2009, dupa ce a realizat un sondaj printre rude si prieteni. Urmatorul pas a fost cautarea unui chef potrivit conceptului sau de business. Trebuia sa fie strain, profesionist, simpatic, comunicativ si neaparat pasionat, iar Daniel Wendorf s-a potrivit criteriilor. „Am inchiriat ocazional bucataria unui hotel, am promovat cursul de gatit prin retelele sociale si comunicate de presa. A avut succes si am continuat timp de sase saptamani, in fiecare weekend“, povesteste Raluca Ichim. A avut ocazia sa ajunga in Elvetia la St. Moritz Gourmet Festival, unde i-a vazut in actiune pe cei despre care se documentase. Si-a dat seama ca are multe de invatat, multe idei de pus in aplicare, care i-ar fascina si pe altii.
Majoritatea clientilor care vin la curs sunt din mediul corporate. Acestia fie se relaxeaza incercand ceva nou, fie isi exerseaza pasiunea sau, pur si simplu, socializeaza. Dupa primul curs, ei isi aduc prietenii, rudele sau colegii de birou.
Prima solicitare din partea unei companii a fost in iunie 2010, cand a fost organizat primul Team Cooking cu 50 de persoane pe o pajiste din zona Paltinis. Au gatit bouillabaisse la ceaun, au concurat, s-au distrat si au mancat impreuna. „Atunci am realizat cat de relevanta este ca experienta de team building. Ea apropie membrii unei companii prin divertisment, cat si prin reliefarea slabiciunilor si punctelor forte ale unei echipe“ povesteste ea.
Pentru echipe cu peste 20 de participanti exista conceptul team cooking care implica mai multe ateliere gourmet desfasurate simultan, la care echipele iau parte prin rotatie. Cursantii se pot bucura de gatit, degustare de vinuri si ciocolata sau vanatoare de trufe. Cei doi parteneri creeaza o adevarata „echipa culinara gourmet“, care implica departamente diferite, pozitii ierarhice, comunicare, atributii, preparate complexe pentru care munca in echipa este esentiala. Aici intervine experienta si profesionalismul chef-ului Daniel Wendorf, care, in functie de telurile si personalitatea echipei planuieste ingenios fiecare eveniment.
O mare parte a clientilor corporate au venit cu echipe tinere, recent formate sau cu membri noi, dorindu-si ca prin aceasta experienta sa se cunoasca mai bine. Alti manageri au ales evenimente de cooking pentru a suda legatura cu proprii lor clienti, alegand sa gateasca meniuri inedite sau sa asocieze vinuri speciale. Evident, alta este relatia dupa ce au filetat calcani si au creat un soufflé impreuna. La final, Daniel Wendorf este cel care reda observatiile profesionale legate strict de momentele care i-au incetinit, i-au pus in dificultate sau care i-au dus la reusita.
Legatura cu mentalul
Daca doriti sa practicati un hobby mai solicitant, va puteti orienta catre cursurile de scrima dezvoltate de antrenorii Andreas si Hanna Ficker. Afacerea s-a lansat pe piata in urma cu doi ani, cand cei doi antreprenori au realizat ca scrima completeaza pregatirea la nivel mental si schimba perspectivele. Business-ul a pornit din pasiune, iar „odata ce ai experimentat primele lectii, realizezi ca nu te vei opri niciodata din a fi «scrimer»“ spune Hanna Ficker, antrenor in cadrul clubului pentru grupele de initiere, licentiata in psihologie. Tot in 2009 a fost dezvoltat si programul corporate, care vine in completarea gamei de servicii oferite pe piata de teambulding-uri, dar si in completarea bonificatiilor oferite de angajator. Efectul unei astfel de activitati este coeziunea echipei si deblocarea comunicarii.