Cât de important este rolul recuperatorilor de creanțe și cum arată un job într-o astfel de companie
“Firmele de recuperare de creanțe aduc sănătate economiei”, a afirmat acesta în cadrul întâlnirii, înainte să ne prezinte rezultatele cercetării.
Clientul debitor român achită, în medie, o restanță de 155,05 lei în Telecom și 307 lei în Banking. Când își plătește datoriile?
Conform statisticilor Top Factoring, în Telecom, clientul debitor român are în medie 43.4 ani la data cesiunii, nu și-a mai plătit ultima factură de 1 an și 7 luni și plătește 155,05 lei pentru o restanță. De asemenea, este cel mai des întâlnit în Muntenia și își plătește datoriile în general… toamna.
Din datele extrase, cei mai buni clienți debitori sunt artiștii, personalul din domeniul medical și preoții, iar cei care plătesc cel mai puțin sunt persoanele cu funcții înalte, sportivii și antreprenorii.
În Banking, clientul debitor român are 43 ani la data contractării, și-a plătit creditul constant timp de aproximativ 4 ani și plătește în medie 307 lei pentru o restanță. De asemenea, este cel mai întâlnit în Muntenia și își plătește datoriile în general, tot toamna.
Din datele disponibile, cele mai achiziționate produse pentru care persoanele au luat un credit sunt electrocasnice, electronice, calculatoare și accesorii, scutere și televizoare.
”Ne dorim ca Top Factoring să contribuie în continuare într-un mod transparent la informarea și educarea financiară a persoanelor care se află în situația de a avea datorii. De asemenea, vrem să transmitem faptul că soluțiile pot fi mereu generate prin dialog”, a declarat Cătălin Neagu, Director General al Top Factoring.
Tot studiul prezentat la întâlnire relevă faptul că peste 46% dintre clienții debitori care au intrat în contact reprezentanții Top Factoring au reușit să își achite datoriile, beneficiind de soluții personalizate (de la crearea unui grafic de plăți eșalonate, adaptat situației debitorilor, la introducerea unor perioade de amânări ale plății în perioade dificile pentru cash flow-ul acestora sau chiar sprijin în generarea de venituri suplimentare pentru clienții debitori, astfel încât acestora să le fie mai ușor să își achite datoriile acumulate).
De profesie operator call-center. Cum arată viața angajaților Top Factoring
Cătălin Neagu a mărturisit că acțiunile de retenție a personalului sunt o obișnuință în această companie. “Pe lângă salariul fix, care se află în zona de sus a pieței, fiecare angajat beneficiază de bonus calculat în funcție de performanță, asigurare medicală, decontul transportului, bonuri de masa, happy hours pe departamente, în care ieșim în oraș și petrecem timp împreună, abonamente la sălile de sport și fructe, în permanență, la birou”.
Cu toate acestea, media timpului petrecut în cadrul Top Factoring este de 3 ani.
Majoritatea angajaților sunt proaspăt absolvenți de liceu sau de facultate care privesc acest job ca pe ceva temporar. De ce, nu se știe însă, căci posibilități de creștere sunt: de la junior collector la supervisor, trainer, manager de department, în departamentul de quality, unde se verifică calitatea convorbirilor telefonice, iar lista poate continua.