Competiţie pentru studenţii care vor să devină antreprenori
Sub sloganul “Push the button, change the world!” competiţia oferă studenţilor resurse financiare, oportunitatea de a participa la workshop-uri tematice şi suport pentru implementarea ulterioară a ideilor propuse. De la reducerea sărăciei, sănătate, educaţie, mediu, dezvoltare comunitară până la tehnologii de informare şi de comunicare, drepturile omului, egalitatea de şanse, studenţii – organizaţi în echipe de maxim 5 persoane – îşi pot alege orice temă pentru a dezvolta o idee de afacere socială, atâta timp cât ea este relevantă pentru comunitatea în care se doreşte implementarea.
Toţi participanţii vor avea acces la workshop-uri gratuite
Dincolo de suportul financiar pentru câştigători, Social Impact Award oferă tuturor studenţilor şansa de a participa la workshop-uri de informare susţinute de experţi în domeniu. Workshop-urile vor avea loc în Bucureşti, Cluj şi Iaşi, iar participarea este gratuită. În cadrul workshop-urilor, antreprenori locali şi sociali, reprezentanţi ai mediului ONG şi facilitatori cu experienţă vor oferi studenţilor know-how, suport, feedback, dar şi inspiraţie. Primul workshop va prezenta poveşti de succes în antreprenoriatul social şi va fi urmat de un atelier creativ de “Idea Generation”. În continuare, participanţii vor asimila noţiuni elementare de planificare a afacerii de la un antreprenor de top în cadrul “Business Planning Esentials”. Despre inovaţie şi strategii de sustenabilitate vor afla mai multe în cadrul temei “Innovation & Sustainability”, iar la final vor invăţa cum să îşi transmită convingător ideea, în cadrul unui seminar de “Storyteling”. Vă puteţi înscrie proiectele în competiţie până la 5 aprilie.
În alegerea proiectelor juriul va ţine cont de 3 criterii:
Inovare: proiectul şi implementarea lui trebuie să fie inovatoare, să propuna soluţii şi abordari noi ale unei probleme sociale.
Impact social: proiectul trebuie să aibă un impact măsurabil şi semnificativ în societate. Candidatul trebuie să demonstreze atât eficacitatea ideii, cât şi fezabililtatea acesteia.
Planificare realistă: Pentru o bună implementare, proiectul trebuie să aibă obiective măsurabile şi realiste. De asemenea, trebuie să includă o planificare riguroasă a acţiunilor de întreprins, dar şi a resurselor umane care vor fi mobilizate în acest sens.
Patru premii în valoare de 4 000 de euro
Juriul va selecta cele mai bune cinci proiecte locale, care vor intra în etapa finală de jurizare, la nivel regional, în urma căreia 4 proiecte vor primi câte un premiu de 4 000 de euro. De asemenea, ideile finaliste vor participa la o etapă naţională de vot public. Echipa câştigătoare la secţiunea votului publicului va fi premiată cu 1 500 de euro.
“Social Impact Award reprezintă mai mult decât o competiţie de idei, este o oportunitate pentru studenţii români sa intre în contact cu domeniul afacerilor sociale, să interacţioneze în cadrul workshopurilor cu antreprenori sociali şi să dobândească competenţele necesare pentru a putea dezvolta o idee cu impact pozitiv. Proiectul contribuie astfel la misiunea pe care noi, ca şi roPot, ne-am ales-o: aceea de a acţiona ca un catalizator al antreprenoriatului şi inovării sociale în România”, afirmă Oana Păun – Project Manager, al Social Impact Award Romania.
“Credem foarte mult în puterea tinerilor de a rezolva o problemă a comunităţii printr-o abordare inovativă de business, oferindu-le acces la informaţii, mentorat şi finanţare pentru a-şi transforma ideile în realitate. Prin Social Impact Award le punem la dispozitie toate aceste ingrediente pentru dezvoltarea unor proiecte de antreprenoriat social de succes”, a adăugat Ana Ilinca Macri, Head of Internal Communications and Community Affairs, BCR. Susţinerea Social Impact Award face parte dintr-o platformă mai largă de încurajare a antreprenoriatului de către BCR: Antrenor de Antreprenor. Platforma reuneşte proiecte sinergice, adaptate fiecărui grup ţintă, prin care BCR catalizează resurse (know-how financiar, modele de succes, oportunităţi de networking şi finanţare) în beneficiul viitorilor antreprenori sau a celor care sunt la început de drum într-o afacere.
Competiţia a fost lansată acum trei ani în Austria
Competiţia a fost lansată în 2009 în Austria de către Institutul de Antreprenoriat Social şi Inovaţie al
Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Administrarea Afacerilor din Viena împreună cu good.bee. Începând din 2012, concursul se extinde la nivel regional, în România şi Cehia. În România, Social Impact Award este organizat de roPot în parteneriat cu Fundaţia ERSTE şi BCR. roPot este comunitatea care promovează principiile antreprenoriatului social în România, conectează şi educă indivizi şi organizaţii din diverse sectoare în iniţiativele lor direcţionate către impact social şi inovare. Misiunea roPot este de a susţine dezvoltarea durabilă a societăţii româneşti prin antreprenoriat şi inovare socială.