Angajatorii la raft: Mix-ul de marketing pentru atragerea talentelor
Metodele tradiţionale de recrutare nu mai dau rezultatele scontate dacă nu sunt susţinute de un brand puternic de angajator, iar într-un astfel de context comunicarea dintre companii şi potenţialii angajaţi devine din ce în ce mai complexă şi mai importantă. Altfel spus, companiile încearcă să pre-vândă. Din păcate, de multe ori însă se concentrează mai mult pe calitatea ambalajului decât pe calitatea produsului din interior. Şi totuşi, e atât de simplu…
Toţi suntem consumatori într-o anumită măsură şi într-adevăr de multe ori alegem un produs după ambalaj, după un spot publicitar sau după recomandările unor cunoştinţe. Dar vom rămâne fideli unui produs numai dacă trăsăturile sale se ridică la nivelul aşteptărilor noastre. Sau, cum spun colegii din marketing, dacă acel produs îşi respectă promisiunea de brand. Şi dacă suntem mulţumiţi, nu doar că îl vom cumpăra în continuare, dar îl vom recomanda şi altora.
Cele patru componente ale mix-ului de Marketing
Voi rămâne în continuare în sfera marketing-ului pentru a vă aduce în atenţie cei patru P: Produs, Plasare (vânzare), Preţ şi Publicitate. Un produs de succes le bifează pe toate cele patru, la fel şi un concept de Employer Branding.
Publicitate
Sigur că trebuie să ne facem reclamă, să ne asigurăm că informaţiile despre noi şi produsul nostru ajung la consumatorii vizaţi. Departe de mine intenţia de a diminua importanţa publicităţii, cu condiţia ca aceasta să nu acopere produsul în sine, ci să îl pună în cea mai bună lumină. Dar fără ceilalţi trei P, Publicitatea singură nu poate vinde…sau în orice caz, nu a doua oară.
Preţ
Aici vorbim de partea materială a conceptului, ce implică atât investiţia companiei într-un program de “employer branding”, cât şi strategia de compensaţii şi beneficii.
Plasare
Cum comunicăm oferta noastră de angajator, cum ne asigurăm că ajunge la cei cărora de fapt se adresează? Vorbim aici de comunicare directă, de participări la târguri de profil, de organizarea unor evenimente de tipul “Zilele uşilor deschise” etc. Şi cu ocazia asta vreau să precizez două aspecte importante: primul se referă la grupul ţintă din exterior – acesta trebuie cunoscut şi înţeles pentru a se construi mesajul potrivit şi a se identifica cea mai adecvată formă de comunicare a acestuia; al doilea se referă la angajaţii existenţi – în goana după oamenii talentaţi din exterior, nu trebuie să uităm de modul…
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.