Câtă valoare conține cuvântul gratuit
Cartea ne intampina cu stereotipii precum relativitatea in ceea ce priveste opinia oamenilor despre gratuitate: cand un produs devine gratuit, tendinta oamenilor este de a corela gratuitatea cu o scadere a calitatii produsului. Dar Anderson demonteaza cu success aceste teorii imbatranite, ce nu isi mai vad aplicabilitatea.
Pe langa imboldurile clasice precum 'what to do/what to not do', Anderson a adunat si o serie de exemple de campanii si modalitati de promovare a produselor si a serviciilor prin oferirea gratuita a altora, campanii care se integreaza in istorie in epoci in care termenul de gratuitate poate nici macar nu era cunoscut.
Daca este sa ne luam dupa vocea celui care nu demult iesea din tipare cu “The Long Tail”, ideea de gratuitate nu inseamna insa si lipsa de profit, ci chiar ajuta la generarea de rezultate prin rezultate excelente ale produselor auxiliare.
Cartea lui Andreson nu este numai un alt manual de 'how to', din care specialistii in marketing pot extrage idei esentiale pentru ca mai apoi sa le traduca in functie de business-ul lor. Toate conceptele sunt prezentate dupa o lunga cerecetare, dupa cum ne-a si obisnuit, si sunt oferite cititorului drept o lectura captivanta, in care se pot regasi atat CEOs ai marilor companii, cat si tinerii profesionisti aflati la inceput de drum in industrie.
“Gratuit” poate fi citita de cei ce vor sa isi creeze o strategie de business bazata pe gratuitate, de cei ce vor sa inteleaga lumea digitala mai bine sau poate fi citita pentru istoricul unor companii care au fascinat intreaga lume. Daca autorul a tradus intreaga istorie a gigantului Google in doar trei fraze, in cele 270 de pagini ale cartii sale recente "Gratuit"se regasesc atat de multe ponturi si informatii utile, incat aceasta ar trebui sa devina manualul de capatai al marketingului secolului XXI.