Cinci greşeli pe care nu ar trebui să le mai faci la angajare
Nu abuzaţi de online
Utilizarea mediului online este esenţial când vine vorba de angajări, însă există şi aici un punct de saturaţie. Amintiţi-vă că extinderea în online va creşte şi numărul de aplicaţii care vor sosi, aşa că fiţi pregătiţi. Aveţi resursele necesare cu care să manageriaţi fluxul de aplicaţii? Folosiţi un serviciu de aplicaţii online potrivit pentru necesităţile dumneavoastră? Alison Doyle, un expert al siteului About.com, explică „Dacă sunteţi o companie care primeşte multe aplicaţii chiar pe siteul companiei, atunci probabil că veţi vrea să aveţi o prezenţă şi pe reţelele sociale – o pagină de Twitter, o pagină de Facebook, Google+ şi LinkedIn – dar s-ar putea să numai aveţi nevoie de aşa ceva, dacă plaja de unde vin aplicaţiile este deja prea mare.“
Nu vă zgârciţi la contacte
Nu există metode de recrutare mai bune decât propria judecată sau aceea a unui prieten. Evitaţi să vă îngropaţi sub un morman de aplicaţii şi alte resurse generale de angajare. În schimb, construiţi-vă în timp o reţea prin intermediul căreia să fiţi conectaţi în aceeaşi industrie. David Shedd, blogger şi autor al lucrării B2B: Winning Leadership For Your Business-to-Business Company afirmă: „După cele mai multe măsuri, 70% dintre toate job-urile de manageri sunt alimentate din reţele de contacte. Dacă nu participaţi la diverse întruniri cu cei din branşă şi din aria dumneavoastră geografică măcar odată pe lună, atunci ceilalţi vor pune mâna pe oamenii potriviţi. Reţeaua de contacte vă va ajuta să vă extindeţi perspectivele şi să aveţi acces la talentul din piaţă. De asemenea, veţi întâlni şi oameni care vă pot recomanda altora.“
Nu angajaţi din burtă
Este o capcană în care sunt ademeniţi mulţi manageri, dar este riscant şi vă poate costa compania. Când angajaţi, ţineţi cont de date – prioritizaţi performanţele din trecut şi competenţele, în schimbul carismei şi a potrivirii de personalitate. Este o măsură de salvare care vă va ajuta să evitaţi candidaţii nepregătiţi. „În general, nu angajaţi după instinct“, spune Geoff Smart, autorul cărţii Who: The Hiring Method. „Cei mai mulţi oameni fac angajările fără o analiză – pur şi simplu decid dacă le place cineva sau nu, apoi îi angajează. Asta este cea mai comună metodă de angajare şi nu funcţionează, ci duce la eşec în proprorţie de 50% – afirmaţie care se bazează pe o jumătate de secol de analiză.“
Managerul de departament
Situaţia ideală este să angajaţi diferiţi profesionişti în fiecare dintre sectoarele companiei. De exemplu, dacă aveţi o divizie tehnică care are nevoie de un lider, anhajaţii de la HR, care sunt experimentaţi în specializările fiecărui post – nu doar cu cu ce fac acestea, dar şi ce anume înseamnă, simplifică în mod semnificativ procesul de recrutare. Cu cât deveniţi mai specific, cu atât mai devreme veţi salva bani şi timp. Totuşi, nu toate afacerile, în special cele mici, au aceste resurse. Mayank Chandr CEO la Antal, scria în Wall Street Journal că „ Cea mai bună următoare soluţie este să implicaţi managerul de departament, care este, în cele din urmă, cel mai potrivit să înţeleagă cerinţele job-ului şi astfel să găsească persoana ideală.“