Fiți neoriginali și concentrați-vă pe idei simple
Idee simplă
Gerber spune că trebuie să stim clar care ne sunt priorităţile şi unde vrem să ajungem. În ceea ce priveşte ideea de business, americanul este foarte tranşant: cine nu se rezumă la o idee simplă e un prost. Creaţi o afacere care să producă serviciul sau produsul X pentru clientul Y cu profitul Z.
Fiţi pregătiţi pentru ce e mai rău
Toate deciziile pe care le luați trebuie să fie întoarse pe toate părţile, iar dacă se întâmplă ceva rău, trebuie să nu vă lăsați prinşi cu garda jos. “Veniţi cu trei alternative pentru fiecare decizie şi luaţi în calcul toate rezultatele”, ne sugerează Gerber.
Fiţi neoriginali și nu cheltuiți mult
Prea mulţi oameni îşi închipuie că trebuie să reinventeze roata, dar s-ar putea ca roata să-i calce tocmai pe ei. Mai bine concentraţi-vă pe idei care deja există. Folosiţi-vă creativitatea pentru a vă promova ideea. Noua afacere trebuie să înceapă cu investiții minime. “Când am început nu aveam mare lucru. M-am concentrat doar pe o idee de business care putea deveni profitabilă rapid și nu am avut costuri,” spune Gerber. Dacă pornim propria afacere trebuie să începem să facem diferența între cheltuielile frivole și strictul necesar care poate fi luat pe barter, un eventual partener care poate să pună o parte din sumă și, nu în ultimul rând, să nu uităm să negociem prețurile.”
Nu vă asociați cu oricine
Nu vă repeziți să reluați vechile parteneriate. Asigurați-vă că sunteți compatibili cu persoana respectivă. “Prietenii s-ar putea să pară cei mai buni parteneri, dar entuziasmul lor se poate stinge repede și s-ar putea să vă treziți că nu fac nimic. Fiți siguri că vă evaluați bine partenerul și că acesta poate participa din toate punctele de vedere.
Aruncați planul de business
Gerber este un fan al planurilor de un singur paragraf și nimic mai mult. Încetați să mai credeți că trebuie să scrieți planuri de afaceri dense sau disertații pe care să le prezentați unor investitori. Nu aveți nevoie de un plan tradițional de afaceri să fiți proprietarul unei mici afaceri. Nu planurile vă aduc bani, ci afacerea în sine. Astfel că începeți cât mai repede și nu pierdeți vremea. Organizați-vă doar ideile relevante pentru business.
Telefonul nu va suna singur
Prin acest lucru, Gerber vrea să spună că trebuie să ne promovăm afacerea cât mai creativ posibil. “E bine să intrați în tot felul de grupuri și să căutați moduri diferite să vă promovați. Ieșiți în lume și căutați diferite variante să vă expuneți afacerea în fața oamenilor.”
Temeți-vă
E bine să vă fie teamă că nu ați ratat niciodată. Cu alte cuvinte, ideea de a nu fi încercat niciodată trebuie să vă sperie. Gândiți-vă cu teamă că vă veți trezi peste 10, 20 sau 30 de ani, veți aprinde televizorul și veți vede o ideea identică cu a voastră pusă în practică de altcineva. Toți ar trebui să înceapă afaceri, crede Gerber, indiferent că sunt sau nu absolvenți de colegiu. De asemenea, Gerber sfătuiește studenții să înceteze să își mai asculte părinții atunci când spun că trebuie să își valideze diploma obținută cu un job în acel sector. Mai bine ați începe să vă gândiți ce puteți face. Americanul nu îi uită nici pe cei care au deja job-uri tradiționale, cărora le spune că nu e niciodată prea târziu să se reorienteze și să lucreze pentru ei înșiși.