Tot ce te face un bun antreprenor, te face un manager slab
Problema este că toate aceste calităţi nu-i transformă pe antreprenori în manageri, iar când afacerea începe să crească, managementul este inevitabil, afirmă Shontell. Potrivit jurnalistului Jay Goltz de la The New York Times, antreprenorii sunt mai degrabă oameni de acţiune decât oameni buni să-i înveţe/conducă pe ceilalţi, iar mulţi dintre ei se blochează în afacerea lor.
Gotlz a participat la o şedinţă alături de mai mulţi antreprenori americani, cu vârste cuprinse între 30 şi 50 de ani. Cei mai mulţi dintre ei s-au caracterizat în termeni similari: sunt nerăbdători, lucrează la mai multe lucruri în acelaşi timp şi le place să rezolve ei înşişi cele mai multe dintre probleme, decât să pună un angajat să o facă. Când s-a pus întrebarea de ce încearcă să rezolve ei toate problemele, răspunsurile au fost: pentru că nu se pot abţine şi pentru că sunt convinşi că fac o treabă mai bună. Când s-a pus întrebarea dacă au în subordine vreun manager care, ocazional, se întâmplă să vină cu o idee mai bună, răspunsul a fost nu.
Dar aceeaşi nerăbdare care pune lucrurile în mişcare poate intimida angajaţii şi-i poate forţa prea mult. Lipsa de focalizare asupra unui lucru generează multe idei noi, dar care la rândul lor derutează angajaţii care încearcă să pună în practică cât mai multe dintre ele, deşi nu sunt toate bune. Să fii capabil să gândeşti repede este esenţial pentru un antreprenor, dar asta nu înseamnă că toată lumea poate să ţină ritmul, crede Goltz. Multe lucruri care sunt evidente pentru antreprenor, nu sunt la fel de evidente pentru toată lumea. În opinia jurnalistului, care a fost la rândul său antreprenor şi care a făcut multe greşeli până şi-a dat seama unde este problema, nu angajatul este vinovat, ci faptul că cel care trebuia să-l instruiască şi să îl înveţe nu a făcut acest lucru. Problema este formarea pe care nu au primit-o, supravegerea care nu li s-a acordat.
Deci, ce ar trebui să facă antreprenorii? Ar trebui să angajeze manageri buni, pentru că oricum antreprenorii vor fi mai încântaţi dacă s-ar ocupa numai de deciziile mari.