Yahoo a creat o aplicație care identifică “frumuseţea” din selfie-uri
Aplicația are la bază un algoritm capabil să identifice „frumusețea” din totalul fotografiilor de vacanță și care ajută utilizatorul său să identifice și să șteargă selfie-urile mai puțin reușite, potrivit dailymail.co.uk.
Programatorii de la Yahoo Labs și-au început studiul analizând 10.000 de selfie-uri care fuseseră vizualizate și apreciate, prin prisma frumuseții, cu note de la 1 la 10, și adnotate cu fraze și cuvinte care descriau fiecare imagine. Inițial, cercetătorii au analizat fiecare imagine folosind un software de recunoaștere facială care determină vârsta, sexul și rasa persoanei din fiecare selfie, dar au ținut cont și de poziția feței din fotografie, prin prisma „coordonatelor” oferite de locurile în care se aflau ochii, nasul și gura fiecărei persoane din imagine.
Apoi, ei au creat un algoritm care a măsurat felul în care fiecare imagine a respectat standardele tehnice ale artei fotografice – compoziție, expunere și lumină.
În etapa finală, ei au folosit adnotările utilizatorilor pentru a clasifica „polaritatea emoțională” a fiecărei imagini, pozitivă sau negativă, analizând totodată caracterul original al imaginii în funcție de celelalte.
Algoritmul astfel creat a identificat apoi fotografiile pentru care acei indicatori tehnici cu valori ridicate erau corelați cu scorurile ridicate de frumusețe oferite de voluntari.
Din acest studiu reiese că, de fapt, persoana din fotografie este adeseori irelevantă. „Am descoperit că rasa, genul și vârsta sunt în mare parte necorelate cu frumusețea fotografică”. De asemenea, „scorul estetic este asociat cu claritatea reperelor faciale, contrastul de imagine, expunerea la lumină, omogenitatea, modelul de iluminare, unicitatea și originalitatea", au adăugat ei.
Algoritmul nou creat este considerabil mai eficient în comparație cu precedentele încercări tehnologice de recunoaștere a frumuseții și oferă o serie de puncte de vedere insolite despre natura portretelor fotografice. Cel mai important factor este claritatea imaginii. Însă alți factori importanți sunt și contrastul dintre chip și decor.
De asemenea, fotografiile cu femei tind să fie mai memorabile, ca și imaginile cu o strălucire mai ridicată sau cele procesate ulterior, în timp ce fotografiile cu bărbați tind să aibă culori mai întunecate. Totodată, autorii algoritmului au remarcat că bărbații zâmbesc mai puțin decât femeile în aceste fotografii.