„Suntem transparenţi”…Pregătiri pentru noua lege a protecţiei online a vieţii private
Ei bine nu este deloc așa. Și iată că acum Facebook lansează o campanie de comunicare pentru consilierea numeroşilor săi utilizatori europeni în ceea ce priveşte gestionarea datelor personale. Aceasta cu câteva luni înainte de intrarea în vigoare a noii legi despre protecţia online a vieţii private – Regulamentului General al UE de Protejare a Datelor (GDPR).
Oficiali ai reţelei de socializare, frecvent criticată pentru modul în care foloseşte datele personale ale utilizatorilor săi, au declarat pentru AFP că au pus la punct o echipă importantă de experţi, designeri web şi jurişti pentru a se pregăti pentru această lege, la sediul său social european din Dublin. În plus, rețeaua de socializare va publica videoclipuri educationale pentru a ajuta utilizatorii platformei de socializare sa controleze cine are acces la informatiile lor.Videoclipurile le vor arata utilizatorilor cum pot gestiona informatiile pe care Facebook le foloseste pentru a le prezenta reclame, dar si cum sa stearga informatii publicate demult. Aceste materiale le vor explica utilizatorilor si ce se intampla cu datele pe care le-au sters din conturile lor, a anuntat Erin Egan, Chief Privacy Officer la Facebook.
Regulamentul general privind protecţia datelor personale, o lege europeană care va fi aplicată din 25 mai, se bazează pe dreptul fundamental al oricărei persoane care se află pe teritoriu european de a beneficia de protecţia vieţii private şi a informaţiilor personale, după cum notează și Mediafax.
Ce prevede legea
Legea împiedică administraţiile, companiile, asociaţiile, partidele politice şi terţii să colecteze date personale altele decât cele necesare. Aceste informaţii nu pot fi păstrate mai mult timp decât este necesar, iar cei care le colectează trebuie să se asigure de consimţământul clar al persoanelor interesate. Potrivit noii legi, companiile deţinătoare de date sunt responsabile de informaţiile private pe care le colectează, trebuie să garanteze protecţia şi sunt obligate să anunţe rapid autorităţile competente în cazul pierderii, furtului sau divulgării, în caz contrar fiind pasibile de amenzi care merg până la 4% din cifra de afaceri globală a acestora.
În cadrul acestei campanii, Facebook invită toţi utilizatorii săi europeni să verifice opţiunile lor privind protecţia vieţii private din contul de pe reţeaua de socializare. Platforma online va şi centraliza anul acesta toate reglementările privind protecţia vieţii private pe o pagină accesibilă tuturor utilizatorilor săi.
De asemenea, Facebook a publicat cele şapte „principii” ale sale privind protecţia vieţii private. „Suntem transparenţi” şi „voi sunteţi proprietarii informaţiilor pe care le faceţi publice pe Facebook şi le puteţi elimina”, se numără printre aceste principii.
"Ne supunem produsele la teste de siguranta riguroase. Ne intalnim cu autoritatile de reglementare, legislatori si experti in privinta confidentialitatii din intreaga lume pentru a obtine informatii despre practicile si politicile noastre in legatura cu datele", a mai adaugat Erin Egan, intr-un mesaj publicat pe blog.