Comunicarea și rolul ei într-o societate cu noi competențe
“Comunicarea reprezintă una dintre activitățile umane pe care fiecare dintre noi o poate recunoaște, însă puțini o pot define satisfăcător“, spune John Fiske – profesor universitar la Department of Communication Arts, University of Wisconsin și autor al volumului “Introducere în științele comunicării“.
Relații publice, comunicare…Termeni care au devenit deja “obișnuință”. În Europa, puterea de influență a funcției de comunicare a crescut: în trei din patru organizații este luată în serios de către top management și are șanse să joace un rol în planificarea strategiilor organizaționale. Cu referire strict la țara noastră, știați că această categorie – „specialist în relaţii publice” a fost introdusă în Clasificarea Ocupaţiilor din România în 1997? Această informație și multe altele sunt menționate la momente-cheie din istoria Facultății de Comunicare și Relații Publice din SNSPA, cu ocazia faptului că această Facultate marchează sărbătorirea a 20 de ani de existență.
De ce să nu recunoaștem: a forma generații de experți în disciplinele comunicării nu este simplu. Deoarece aceștia trebuie să fie capabili să ofere o punte de legătură către zona practicii și să ofere expertiză și soluții pentru diverse probleme sociale, prin intermediul proiectelor de cercetare. Iar societatea comunicațională tot mai avansată în care trăim presupune noi competențe comunicaționale din partea actorilor economici. Nu în ultimul rând, în Romania importanța comunicării eficiente a devenit evidentă o dată cu aderarea la Uniunea Europeană.
20 de ani de inovație în comunicare
Tocmai de aceea, la sediul SNSPA din București se organizează, pe 15 octombrie, masa rotundă „20 de ani de inovație în comunicare”, în cadrul acestui eveniment fiind preconizate discuții despre modul în care s-a schimbat comunicarea în ultimele două decenii. Dezbaterea principalelor provocări care îi așteaptă pe comunicatori fiind o necesitate în prezent.
Nu în ultimul rând și tot pentru a marca un moment-cheie în acest domeniu, în 2016, SNSPA a devenit, prin Facultatea de Comunicare și Relații Publice partener al Secretariatului General al Guvernului pentru lansarea și managementul proiectului Starea Națiunii. Construirea unui instrument inovator pentru fundamentarea politicilor publice (SIPOCA 11).