După ce obții job-ul, să nu faci următoarele greșeli de mailing
Iată ce greșeli de mailing nu trebuie să faci după angajare:
Utilizarea abuzivă a căsuţei de subiect
Dacă incluzi la subiect cuvinte precum “URGENT” sau “DE FĂCUT”, nu vei reuși să îi convingi pe receptori că ai informații utile de acțiune în mail-ul tău. Din contră, acest lucru lasă impresia că presupui că mesajul tău este mai important decât orice alt mail din inbox. Riști să pari prea încrezut și nepăsător față de timpul fiecăruia de lucru.
Mesajele scrise cu majuscule
Probabil că intenția ta este să te faci înțeles și să fii luat în serios, însă majusculele sunt echivalentul unui ton ridicat. Majusculele sunt percepute de cititor cu o forță foarte mare, exprimă aroganță, dar și răutate. Aceeași teorie este valabilă și pentru punctuația în exces: un singur semn al exclamării este suficient, spun specialiștii.
Răspunsurile la întrebările care nu îți sunt adresate
Chiar dacă faci parte din grupul care a primit același e-mail, nu ar trebui să răspunzi la întrebările care nu îți sunt adresate. Gestul tău va fi perceput ca echivalentul online la a răspunde fără a fi întrebat într-un grup, iar colegul căruia i se adresa întrebarea ar putea crede că încerci să îi subminezi autoritatea sau chiar că încerci să îi furi postul.
Ceri mereu să fii inclus în CC
Această cerință vine în general de la șefi, însă unii au pretenția exagerată de a fi incluși în CC la absolut toate mail-urile care pleacă de la membri echipei. Încearcă să te abții să controlezi fiecare detaliu al activităților dintr-o zi de muncă, dacă nu vrei să fii perceput drept un șef „obsedat de micromanagement” sau lipsit de orice urmă de încredere în proprii angajați. Într-un final, cineva s-ar putea întreba ce a fost în capul tău în momentul în care i-ai angajat pe acești oameni care par să nu îți inspire nicio urmă de încredere.
Obiceiul de a corecta și retrimite mail-urile colegilor
Chiar dacă ți-ar plăcea ca superiorii să primească întotdeauna mail-uri impecabile, fără greșeli, evită să corectezi mesajele colegului pe care să le retrimiți mai apoi, astfel încât șeful să le vadă cât mai sus în inbox. Gestul denotă lipsă de respect, iar înjosirea colegilor nu te ridică pe tine la un nivel mai înalt decât ei. Nici colegii, dar nici șefii nu apreciază astfel de ieșiri.
Obiceiul de a face cunoscută orice neînțelegere adăugând un superior în CC
Nu e o idee bună să îi amesteci pe superiori în orice mică neînțelegere pe care o ai cu unii colegi. Dacă ai impresia că vei rezolva conflictul adăugându-l pe șef la CC, te înșeli: tot ce faci este să convingi toate părțile că nu joci corect (mai ales când folosești opțiunea BCC) și că îți irosești energia în eforturi de a strica imaginea colegilor.
Încerci mereu să te asiguri că mail-ul a ajuns la destinatar
Unii oameni vor mereu să se asigure că ai primit și ai citit e-mailul și li se pare normal să te sune ca să verifice asta. Dacă ești unul dintre ei, ar trebui să îți dai seama că stilul tău te face să pari un coleg exagerat de nerăbdător și îngâmfat. Dacă ai nevoie de un răspuns rapid, ai putea să rezolvi problema direct la telefon, fără să mai trimiți un mail în prealabil.