Signal Iduna e interesata de piata de retail
O NOUA PERSPECTIVA
Cand si-au propus sa atraga clienti corporate, nu aveau semnale ca va urma o perioada de criza. Faptul ca erau la inceput de drum i-a ajutat. S-au adaptat din mers schimbarilor pietei.
Cost-cuttingul din companii a reorientat filiala locala a asiguratorului german catre sectorul de retail. Sinziana Maioreanu, CEO-ul Signal Iduna, spune ca pana acum, prevedeau o dezvoltare serioasa in segmentul corporate, dar acum isi aloca cu preponderenta resursele catre retail pana cand vor vedea ca se revigoreaza piata de companii.
Aceasta repozitionare a presupus masuri care tin de organizarea interna. Comunicarea este esentiala in acest proces. "Daca te adresezi pietei corporate, folosesti anumite mijloace de comunicare. Daca te adresezi pietei de retail, folosesti altele". Nu a fost necesar inca un interval de training, deoarece oamenii lor au fost pregatiti sa comunice tuturor segmentelor de cumparatori, fiecare segment de clientela avand propriul mesaj si propriul set de produse. Compania de asigurari are ca obiectiv sa incheie anul cu 11 sucursale, in marile orase ale tarii. Daca reusesc sa pastreze ritmul pe care si l-au propus, acelasi model de dezvoltare o sa continue si in 2010.
Pe langa agentii proprii, vanzarile de asigurari se realizeaza si prin intermediul brokerilor. Sinziana Maioreanu spune ca acest canal de distributie este unul foarte important, in primul rand, pentru ca se adreseaza atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice. In al doilea rand, pentru ca fiind pe piata romaneasca de foarte multa vreme, brokerii cunosc clientii si au o forta de vanzare semnificativa. Acestia beneficiaza din partea companiei de training pe produse si pe tehnici de vanzari.
Nu-si doresc rezultate spectaculoase care sa se dezumfle ca un balon de sapun dupa o perioada scurta de timp. Vor sa faca pasi mici, dar dezvoltarea sa fie una pe termen lung.
Pentru acest an, si-au propus un milion de euro cifra de afaceri, iar pentru un start-up, dorinta de a creste anual cu 30% este realizabila. "Cand pleci de la zero, e foarte usor sa ai cresteri frumoase in procente. Nu ma astept sa crestem cinci ani la rand cu 30%, asta ar fi o naivitate, insa timp de doi ani, putem obtine acest procent".
AVOCATII SCHIMBARII
Signal Iduna este singura companie specializata pe asigurari private de sanatate, acest tip de produs constituind o pondere foarte mare in vanzarile totale ale companiei. Rolul asigurarii este sa ofere o sursa de finantare pentru acele servicii pe care clientul nu le gaseste la stat si pe care ar trebui sa si le plateasca singur. "La nivelul pietei, exista si dorinta de a ridica putin nivelul de calitate a serviciilor medicale, iar clientii isi doresc sa experimenteze zona privata". Pretul unei astfel de asigurari variaza in functie de varsta solicitantului si tipul de produs ales. Reteaua a ajuns la aproximativ 160 de clinici si spitale private la nivel national, printre care Sanador si Medsana. Pana la sfarsitul anului, atat adultii, cat si copiii vor putea fi tratati la spitale din Germania.
Desi concurenta pe piata de sanatate este mica pentru moment, este nevoie de un interval de timp destul de mare pentru a schimba notiunile din piata si pentru a educa oamenii sa aiba o alta gandire fata de asigurari si fata de asigurarile de sanatate, in particular. Reprezentantii companiei militeaza pentru oferirea de facilitati fiscale la produsele de asigurare privata de sanatate si pentru persoanele fizice, nu numai pentru companii.
Piata asigurarilor de sanatate va tine pasul cu rata de crestere a asigurarilor de viata, crede Maioreanu. Aceasta nu se asteapta la o crestere mai mare de 10-15%. Conform unui studiu realizat de Mednet, piata serviciilor medicale private platite per serviciu, in Bucuresti, a fost, in 2008, de 68,1 milioane de euro, valoare cu 70% mai mare decat in 2007, cand s-a ridicat la 39,9 milioane de euro.
Sistemul de asigurari de sanatate private se va dezvolta odata cu definirea pachetului minim de servicii medicale decontate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, pe baza asigurarii sociale de sanatate. Piata actuala de asigurari de sanatate a depasit cu putin zece milioane de euro in anul 2008, iar pentru acest an este estimata la 13 milioane de euro. Conform specialistilor din piata, la acest moment, nu exista mai mult de 30.000 de asigurati. Daca lucrurile se deblocheaza cu ajutorul adoptarii pachetului minim, asiguratorii estimeaza o piata de 100 milioane de euro la nivelul anului 2017.
Pe aceeasi piata mai activeaza Allianz Tiriac si Eureko.