ILEANA ALEXANDRU: „Știm că pentru dezvoltarea companiei este necesar, în primul rând, să susținem creșterea colegilor noștri”
Într-un interviu exclusiv, Ileana Alexandru, HR VP Mega Image, a împărtășit cu noi viziunea sa asupra rolului crucial al Employer Brandingului în atragerea și retenția talentelor remarcabile. Cum se integrează această componentă în strategia de resurse umane a companiei? Ce importanță acordă Mega Image percepției angajaților și candidaților despre organizație? Toate aceste întrebări vor primi răspunsuri într-un articol captivant cu unul dintre liderii de vârf din lumea resurselor umane.
Care este viziunea dvs. asupra rolului Employer Brandingului în atragerea și retenția talentelor pentru Mega Image și cum se integrează aceasta în strategia de resurse umane a companiei?
Modul în care suntem percepuți de către angajați și candidați, cum simt și ce cred ei despre organizația din care fac parte sau își doresc să fie parte, este extrem de important pentru noi. Toate acțiunile dedicate colegilor din organizație, succesul acestor acțiuni prin atingerea scopului și satisfacerea așteptărilor avute din partea lor, definesc Brandul nostru de angajator.
În industria de retail, pentru o mare parte dintre angajați, primul aspect luat în calcul în alegerea unui loc de muncă este cel legat de beneficiile financiare. La Mega Image, experiența de aproape 29 de ani ne-a învățat că este mai mult decât atât. Astfel, ne-am propus să avem un parteneriat uman puternic și am creat un diferențiator unic – o comunitate puternică a celor 12.000 de colegi și micro-comunitățile construite în jurul valorilor noastre: integritate, grijă, spirit de echipă, curaj, umor.
Petrecem o mare parte din timp la locul de muncă, de aceea, pe termen lung, confortul emoțional, sentimentul de apartenență și comunitatea se dovedesc la fel de importante ca beneficiile financiare.
Un loc de muncă este mai mult decât ceea ce pare pentru că aici înveți, crești, te bucuri, ai emoții. Un loc de muncă este acolo unde simți că trăiești, nu doar ești remunerat, iar pentru asta este nevoie să fii printre oameni ca tine, să aparții și să fiți împreună. La Mega Image, oferim spațiul și beneficiile necesare pentru ca fiecare coleg să se poată dezvolta profesional și, mai presus de toate, să fie parte dintr-o comunitate și astfel să se simtă în siguranță. Mai mult, susținem diversitatea, indiferent de gen, generație, nivel de studii, statut social, etnie și naționalități, dizabilități, orientări religioase și sexuale, și ne luăm angajamentul că suntem echitabili, pentru ca fiecare coleg să aibă un loc în Comunitatea Mega. Pornind de la una dintre cele mai importante valori ale companiei, grija, ne-am luat angajamentul de a pune colegii în centrul tuturor acțiunilor la nivel intern.
Astfel, în Comunitatea Mega, ceea ce ne definește este puterea lui „împreună” și o promisiune făcută tuturor angajaților – „Când suntem împreună, suntem Mega!”, iar asta se reflectă în activitatea noastră de zi cu zi.
Cum gestionați feedbackul angajaților cu privire la experiența lor în cadrul companiei și cum aceste informații influențează strategiile dvs. de Employer Branding?
În Mega Image am dezvoltat un mediu de lucru în care colegii noștri se simt confortabil, motivați și încurajați să contribuie la succcesul organizației. Ne bazăm pe o comunicare transparentă și deschisă pentru exprimarea oricărei opinii, sugestii sau preocupări.
Astfel că, desfășurăm cu recurență sesiuni de feedback cu scopul de a înțelege mai bine nevoile colegilor noștri, dar și întâlniri periodice în cadrul echipelor din fiecare departament, care oferă oportunități de a interacționa direct și de a împărtăși idei.
Acesta este motivul pentru care desfășurăm în fiecare an „Sondajul privind nivelul de angajament al angajaților”. Cu o rată de participare de 93%, feedbackul colegilor noștri reprezintă o resursă valoroasă pentru îmbunătățirea experienței lor în cadrul companiei, pentru a construi o cultură organizațională incluzivă, în care diferențele dintre noi devin atuul nostru, în care avem grijă unii de ceilalți și de clienții noștri, astfel încât să devenim mai buni în fiecare zi.
Care sunt inițiativele cheie pe care le desfășurați, prin care implicați angajații în viața Comunității Mega?
Ne mândrim cu programul „12 Fapte Bune” care integrează toate valorile companiei și transmite în cel mai autentic și relevant mod ceea ce ne definește: puterea lui „împreună”.
Programul intern de voluntariat „12 Fapte Bune” este inițiativa care schimbă vieți și prin care sute de colegi Mega Voluntari se implică activ în viața comunității. Pentru acțiuni de voluntariat acordăm o zi liberă plătită, în plus, pe an.
Mai mult, am lansat un program dedicat tinerilor din organizație – Young@Mega – unde aceștia se pot implica activ în diverse inițiative din organizație. Este o inițiativă strategică a ariei Diversitate & Incluziune și reprezintă prima comunitate dedicată unei generații. Creat din nevoia colegilor noștri din Generația Z, din toate ariile de lucru, de a socializa și de a-și face vocea auzită, acest program reprezintă modalitatea prin care am reușit să îi conectăm pe colegii noștri, cu scopul de a dobândi experiențe noi, de a învăța, de a se dezvolta profesional, de a-și transforma pasiunile în obiective și proiecte de succes, dar și de a crește nivelul de angajament în rândul angajaților tineri, prin rolul lor de Brand Ambassador Mega Image.
Grija față de colegi se traduce prin acțiuni concrete, un exemplu fiind inițiativa desfășurată în cadrul programului nostru de Wellbeing „Mega stare de bine” – Caravana de Screeninguri mamare, abdominale și tiroidiene, oferite până în prezent unui număr de peste 1.200 de colegi din magazinele, depozitele și Sediul Central Mega Image.
Credem mult în ideea de prevenție, care înseamnă, evident, depistarea din timp a unor afecțiuni ce pot fi tratate, astfel, mai ușor. Luăm în calcul să organizăm mai multe inițiative de acest gen, să adăugăm și investigații noi pentru colegii noștri, să reluăm aceste caravane care s-au dovedit a fi un succes și prin care am reușit să schimbăm mentalități legate de sănătate și prevenție.
Tradiție fac la Mega Image și momentele în care celebrăm împreună sărbătorile din an, fie că vorbim de Paște, Crăciun și Anul Nou, 24 ianuarie, 1 iunie, 1 mai, Ziua Națională a României sau Sfânta Maria. În Comunitatea Mega, momentele sunt mai frumoase când le petrecem împreună, așadar echipele din Mega Image se bucură de mese delicioase cu produse marcă proprie.
Acestea sunt doar o parte dintre acțiunile prin care implicăm colegii în viața comunității noastre, prin care ne reafirmăm grija față de ei, dar și recunoștința pentru munca și dedicarea fiecăruia.
Cum se reflectă angajamentul Mega Image față de dezvoltarea profesională a angajaților și care sunt exemplele concrete de programe sau oportunități oferite pentru dezvoltarea continuă a acestora?
În Mega Image, știm că pentru dezvoltarea companiei este necesar, în primul rând, să susținem creșterea și dezvoltarea colegilor noștri.
Toți angajații Mega Image beneficiază de oportunități de dezvoltare profesională și personală, sunt încurajați constant să fie din ce în ce mai buni în activitatea lor, continuând procesul de formare, dezvoltare și învățare pe tot parcursul activității desfășurate în cadrul companiei.
„IChange” este unul dintre programele de dezvoltare dedicat Șefilor de Magazin și District Managerilor. Programul este calibrat pe nevoile specifice ale colegilor noștri și se concentrează asupra abilităților care pot fi îmbunătățite, punând totodată accentul pe experiențe practice. Le oferim Șefilor de Magazin și Managerilor de District instrumentele necesare și suportul aplicat pentru a putea răspunde mai bine provocărilor și pentru a implementa cu succes inițiativele din sfera operațională.
Pentru susținerea unei culturi a dezvoltării, punem la dispoziție programe dedicate fiecărei zone de lucru, oferim acces la instrumente și tehnici de leadership, sprijinim formarea viitorilor lideri prin dezvoltarea competențelor acestora. Pentru că doar așa, împreună, devenim mai buni!
Cum ați abordat digitalizarea și ce inițiative specifice ați implementat în cadrul departamentului de Resurse Umane pentru a susține dezvoltarea angajaților?
Complementar cu strategia de Resurse Umane, care pune oamenii în centrul acțiunilor noastre, pentru a crea un mediu de lucru plăcut și productiv, am dezvoltat un model de business adaptat la noile tehnologii.
Suntem în permanentă căutare de noi soluții digitale care să ușureze munca fiecăruia dintre noi și să eficientizeze procesele din cadrul fiecărui departament. Ne-am optimizat o parte din procese și vom continua să creăm un mod mai performant de operare. Am implementat soluții noi de HR care oferă suportul necesar colegilor noștri din toate zonele de lucru prin: simplitate, eficiență, transparență și rapiditate.
Mega Image a obținut, pentru al doilea an consecutiv, certificarea Top Employer. Ce reprezintă acest titlu pentru organizație?
Toate eforturile, implicarea și grija de a construi un loc de muncă mai bun, au primit și în acest an o recunoaștere valoroasă, prin obținerea Certificării Top Employer 2024, validând astfel eforturile depuse pentru susținerea promisiunii de brand de angajator „Când suntem împreună, suntem Mega”.
Totodată, suntem motivați să devenim și mai buni și să ne îmbunătățim continuu procesele de Resurse Umane.
Ne bucură enorm această certificare, dar, mai mult decât orice, pentru noi contează recunoașterea celor peste 12.000 de colegi, cărora le mulțumim pentru încredere, efort, implicare și pentru modul în care arată zi de zi puterea lui „împreună”.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 288
Pentru abonare, click aici
Pentru un preview al revistei, accesați acest link.