Dragoș Chivu, Chief Commercial Officer DIGI Espana: Un EMBA construiește legături care durează o viață | OPINIE

Lucram deja de circa 5 ani în marketing, în telecomunicații, gestionând diverse echipe și interacționând, din această perspectivă, cu restul departamentelor care susțin o organizație din această industrie. Am realizat că mi-ar fi mult mai ușor să construiesc abordări mai solide înțelegând perspectivele, necesitățile și constrângerile celorlalte echipe. Iar pentru acest lucru, un Executive MBA este foarte nimerit.
Încă de la începuturile educației private în România, ASEBUSS s-a distins prin câteva avantaje-cheie. Mai întâi, posibilitatea unei duble diplome: una recunoscută de Ministerul Educației, iar a doua, de o universitate din Statele Unite. Apoi, oportunitatea de a învăța o parte dintre temele de management cu profesori americani, cu experiență. În al treilea rând, capacitatea de a susține un astfel de parcurs fără a fi necesar să întrerupi cariera profesională, aspect esențial pentru majoritatea profesioniș- tilor sau antreprenorilor. Și, nu în ultimul rând, valoarea interacțiunilor cu persoane cu profil, valori și preocupări similare, din alte organizații.
S-au construit, la școala de afaceri ASEBUSS, legături trainice care se păstrează și astăzi. Împreună cu colegii de serie, chiar am participat la reuniunea de 20 de ani, în iunie, anul trecut.
Cel mai valoros lucru dobândit în timpul MBA-ului… Este destul de dificil de ales doar unul, pentru că, așa cum am menționat, un EMBA oferă șansa dezvoltării pe mai multe planuri. Ca să nu evit răspunsul: deschiderea mentală pe care o oferă, apetitul pentru învățare continuă și înțelegerea că nu există un factor-cheie unic în succesul unei întreprinderi, ci un cumul de abordări care pot fi grupate în discipline precum: financiar, vânzări, contabilitate, dezvoltare de produs, antreprenoriat sau drept comercial, fără a ne limita la acestea.
De multe ori, cei care promovează studiile universitare de tip EMBA fac referire la statistici de tip creștere salarială. Cred că a privi doar prin această perspectivă e un mod corect, de tip cost-beneficiu, însă teribil de îngust. Fără dubii, dinamica evoluției profesionale – și în cazul meu – s-a accelerat vizibil după absolvire, atât în rol și responsabilități, cât și în rezultatele obținute. Și n-aș lăsa deoparte apetitul pentru înțelegere, curiozitatea și nevoia de învățare continuă, insuflate. Memorabil rămâne și îndemnul unei profesoare de la ASEBUSS de a continua studiile cu școala doctorală.
Un EMBA oferă absolvenților șansa cunoștințelor aprofundate în domenii pe care nu le-au parcurs profesional. Iar în cazul materiilor care coincid cu profesia, acoperă spațiile dintre experiența dobândită practic și cadrul exhaustiv al educației teoretice.
DRAGOȘ CHIVU este un executiv cu peste 25 de ani de experiență în industria telecomunicațiilor. Este absolvent EMBA ASEBUSS 2004. Din ianuarie 2025, ocupă funcția de Chief Commercial Officer la DIGI España, coordonând strategia comercială în piețele din Spania și Portugalia. Anterior, a fost CEO al DIGI Italia timp de 10 ani, contribuind la creșterea cotei de piață și consolidarea brandului.

Acest articol este preluat din ediția print a Ghidului MBA 2025.