Analizele predictive transformă afacerile de mâine
Câteva dintre aceste beneficii ar putea fi:
Identificarea unor oportunităţi de creştere – analiza datelor interne şi externe poate contribui la modelarea şi previzionarea rezultatelor de business, permiţând identificarea celor mai profitabile oportunităţi de creştere, precum şi a unor diferenţiatori pentru business.
Îmbunătăţirea performanţei de business – analiza datelor facilitează planificarea agilă, o prognozare mai precisă, o planificare îmbunătăţită a bugetului şi reprezintă un instrument important în luarea de decizii.
Un management mai bun al riscului şi al cerinţelor de reglementare – analiza datelor permite o îmbunătăţire a procedurilor de raportare, identificarea zonelor de risc, cum ar fi încălcarea conformităţii, fraudele sau afectarea reputaţiei.
Utilizarea tehnologiilor emergente – se pot identifica noi oportunităţi de obţinere de informaţii relevante pentru managementul afacerii, pe baza noilor tehnologii.
Foarte puţine companii utilizează întregul potenţial al analizelor predictive. Pe de altă parte, acest demers intră de multe ori în conflict cu încercarea de a ţine sub control şi de a scădea costurile de IT. Prin urmare, cuantificarea şi valorificarea informaţiei disponibile şi identificarea surselor de informaţie care să poată susţine generarea de noi oportunităţi a devenit principala provocare.
În era digitală în care operăm, volumul de date generat este în continuă creştere. În fiecare minut al fiecărei zile, peste 200 de milioane de e-mail-uri sunt trimise la nivel global, iar Google primeşte peste 2 milioane de solicitări de căutare. Se estimează că, până în 2020, aproximativ 450 de miliarde de tranzacţii online vor avea loc în fiecare zi. Având în vedere acest context, organizaţiile consideră datele ca un al patrulea factor de producţie, pe lângă capital şi resursele umane şi materiale.
Integrarea eficientă a analizelor predictive în managementul afacerilor are un impact măsurabil asupra performanţei, deoarece permite o mai bună planificare, prognoze mai clare şi luarea unor decizii mai avizate, ducând la creşterea profitului, reducerea riscurilor şi sporirea agilităţii afacerii.
Folosirea analizei predictive este utilă firmelor pentru a se asigura că toate funcţiile relevante sunt implicate în proces, astfel încât să se obţină o imagine de ansamblu şi să se minimizeze scăpările de informaţie. Informaţiile despre consumatori sunt un exemplu tipic, în acest sens: vânzările deţin datele despre adresele de facturare şi evidenţa tranzacţiilor, marketingul deţine informaţii obţinute din analiza feedback-ului venind de la consumatori, iar departamentul de logistică deţine detalii privind livrările concrete. Toate aceste informaţii se pot dubla pe alocuri sau pot varia de la un departament la altul. O analiză coerentă a tuturor acestor date poate fi o provocare, însă o analiză corectă şi consolidată poate genera valoare adăugată pentru business. Companiile care monitorizează şi estimează cum va evolua comportamentul consumatorului şi preferinţele acestuia, fără a depăşi limitele de confidenţialitate, pot dobândi avantaje importante.
Analizele predictive ajută companiile să treacă de la un proces de luare a deciziilor retroactiv şi intuitiv, la unul proactiv şi orientat pe baza informaţiei. Având la bază acest tip de abordare, companiile pot construi modele cu ajutorul cărora să facă prognoze mai bune în privinţa unor scenarii cât mai realiste şi să prevadă oportunităţile şi problemele asociate acestora.
Într-o lume digitală în evoluţie constantă, cu volume tot mai mari de date generate, doar acele companii care se vor baza pe informaţie vor putea să îşi crească competivitatea. Performanţa de business va depinde de abilitatea organizaţiei de a avea acces la informaţii corecte şi de a le exploata la maximum. Acele organizaţii care vor putea întelege şi filtra informaţia relevantă, care vor şti să descopere tipare şi să acţioneze pe baza rezultatelor astfel obţinute vor deveni business-uri cu performanţe de top.
Oana Nica, Supervisor, Business Development, EY România