Cum regândesc companiile pachetele de beneficii în fața costurilor tot mai mari

Costurile tot mai ridicate cu beneficiile i-au determinat pe angajatorii americani să-și ajusteze strategia. 90% dintre angajatori consideră că scumpirea beneficiilor este cea mai mare provocare în 2025, în creștere semnificativă față de 67% în 2023, potrivit 2025 Benefits Trends Survey realizat de WTW.
Pe lista de preocupări apar și concurența pentru talente (52%), așteptările legate de experiența angajaților (43%), inflația (39%) și sănătatea mintală (32%).
Mai puține beneficii noi, mai multă optimizare
Puține companii mai adaugă beneficii în portofoliu. În schimb, direcția principală este extragerea de valoare din ce există deja, prin optimizarea finanțării, îmbunătățirea experienței angajaților, analiză constantă și administrare eficientă.
63% dintre angajatori spun că vor realoca sau reechilibra bugetele dedicate beneficiilor în următorii trei ani, față de doar 8% anul trecut. Iar 73% caută deja furnizori care oferă servicii mai eficiente pentru sănătate, pensii și beneficii de risc. Printre priorități se mai numără și combaterea afecțiunilor medicale costisitoare (44%) și integrarea unor rețele de furnizori preferați (37%).
Sănătatea mintală, în topul priorităților
Tot mai mulți angajatori reconfigurează beneficiile în funcție de presiunile resimțite de angajați. În următorii ani, multe companii vor acorda prioritate sprijinului pentru sănătatea mintală, beneficiilor medicale de bază, stabilității financiare și echilibrului între muncă și viața personală.
CITEȘTE ȘI: Peste 60% dintre angajați ar pleca pentru un venit mai mare | STUDIU
Foto: ID 130677124 © Fizkes | Dreamstime.com