Doar unul din trei manageri recunoaste ca greseste frecvent
Revista Cariere a avut recent ocazia sa puna cateva intrebari participantilor la evenimentul organizat la Targu Mures de filiala locala a Junior Chamber International, sub genericul „Business Days”.
Cum mariti productivitatea?
Publicului, alcatuit in cea mai mare parte din manageri si antreprenori, i s-a cerut, printre altele, sa arate ce alte cai de crestere a productivitatii, in afara de reducerea de personal, a descoperit si aplicat, in perioada de criza. Cum era de asteptat, raspunsurile au fost foarte diverse. Au fost mentionate, de exemplu, apelul la „business intelligence”, managementul strategic, reducerea deplasarilor, descoperirea unor nise pe piata, externalizarea sau orele suplimentare.
Zonele catre care s-au indreptat sperantele de redresare economica si, implicit, actiunile au fost: managementul, productia, marketingul, finantele si resursele umane. Intr-un clasament al interventiilor, finantele domina cu 17,5% dintre raspunsuri. Altfel spus, nevoiti sa faca fata crizei, oamenii s-au gandit in primul rand la bani: cum sa amane platile, cum sa gaseasca furnizori mai ieftini, cat sa creasca propriile preturi si, mai ales, cat de jos pot sa coboare salariile.
Printre masurile ce tin de marketing (14% dintre raspunsuri), s-au distins reducerea activitatii de promovare, descoperirea de noi nise, intrarea pe piete alternative, cum ar fi online-ul, diversificarea ofertei, vanzarile prin telefon si o mai buna ascultare si intelegere a clientului.
Ocupantele locului trei au fost resursele umane. Dincolo de mentionarea recalificarii, a specializarii multiple, a motivarii, a dezvoltarii fortei de vanzari si a presiunii pe efectuarea de ore suplimentare, a atras atentia trainingul. In mod spectaculos, in timp ce unii manageri vad solutia problemelor lor in cresterea bugetului de training acordat angajatilor, altii s-au gandit ca tocmai reducand programele de training vor iesi la liman. Cifrele lasa loc de multa reflectie pe acest subiect.
Cate si ce greseli ati facut?
Pe de alta parte, intrebati daca in munca lor au fost adesea nevoiti sa-si asume unele greseli si de ce natura au fost acestea, participantii la sondaj au fost destul de blanzi in aprecieri. Doar 38% au recunoscut ca au facut nenumarate sau multe erori. Dintre ele, cele mai multe s-au incadrat in categoria „financiare”, urmate de cele „strategice”, „operationale” si de relationare.
Concluzia comuna celor doua teme investigate este ca preocuparile managerilor si ale antreprenorilor se invart obsedant in jurul banilor: felul cum sunt ei gestionati si deciziile de natura financiara. Vestea buna este inventivitatea oamenilor cand dau de greu!