Orasenii s-au imprumutat mai putin in 2009
Procentul persoanelor care au contractat credite in 2009 a scazut semnificativ fata de anul precedent. Creditul de nevoi personale a contribuit in cea mai mare masura la aceasta scadere. Pe de alta parte, in ultimii doi ani s-a inregistrat o crestere a numarului celor care aleg sa faca economii, arata rezultatele unui studiu efectuat de Daedalus Millward Brown.
La aceasta situatie, reprezentantii companiei care au interpretat datele culese afirma ca, au contribuit mai multi factori, printre cei mai importanti numarandu-se: costurile totale ale creditelor, inasprirea criteriile de eligibilitate, dar si reducerea veniturilor si cresterea gradului de prudenta a populatiei in contextul crizei.
Cresc platile cu cardul pe Internet
3 din 10 respondenti au folosit anul trecut cardul pentru a efectua plati sau pentru cumparaturi. Acest numar este unul stabil in ultimii trei ani, dovedind faptul ca jucatorii din piata trebuie sa depuna in continuare eforturi pentru a-i convinge pe romani sa foloseasca aceasta modalitate de plata. Numarul celor care efectueaza plati pe Internet, desi in continuare la un nivel redus (14%), este in crestere, fiind triplu fata de 2006.
La inceputul anului a crescut semnificativ numarul celor care declara ca nu poseda o astfel de asigurare privata.
Cumparam mai putine masini
Tot in 2009, romanii din mediul urban au achizitionat semnificativ mai putine autoturisme decat in anul anterior. Circa un sfert dintre acestea au fost la mana a doua. Trendul descrescator in ceea ce priveste achizitionarea de automobile noi a continuat, fiind achizitionate semnificativ mai putine masini noi decat in 2008. In consecinta, plata cash a masinilor achizitionate ramane in continuare pe primul loc ca modalitate de plata.
Incidenta laptopurilor este in continua crestere, la inceputul lui 2010 aproape 32% dintre gospodariile din mediul urban detinand cel putin un laptop in comparatie cu 24.4% in 2009.
Populatia tinta a sondajului:
persoanele cu varste cuprinse intre 18 – 65 ani, din mediul urban.
Marimea esantionului:
2010 – 1.000 de respondenti;
2009 – 1.003 de respondenti;
2008 – 1.002 de respondenti;
2007 – 1.000 de respondenti.
Marja de eroare:
+/- 3 %
Autor studiu:
Compania de cercetare Daedalus Millward Brown.