Peste 70% dintre angajaţii IMM-urilor din România nu au participat la niciun curs de perfecţionare în 2010
Studiul a avut ca scop analiza tipurilor şi nivelurilor de competenţe care le sunt necesare managerilor pentru dezvoltarea companiilor în care lucrează.
99% dintre respondenţii din cadrul studiului au afirmat că dispun de o conexiune la internet, iar 49% preferă cursurile virtuale pentru că sunt accesibile în orice moment şi implică costuri mult mai mici pentru instruire. În acest sens, Online Business School, platforma de e-learning dezvoltată de cele trei companii ca parte a proiectului “Îmbunătăţirea competitivităţii IMM-urilor prin antreprenoriat durabil” (ICIMM), este soluţia pentru acoperirea nevoilor de instruire ale companiilor din România şi dezoltarea profesională a celor care le conduc.
Rezultatele studiului au mai arătat că cele mai căutate cursuri sunt cele de management şi leadership (33%), urmate de cele de vânzări (28%), marketing (25%) şi cele de cunoştinţe financiare şi/sau de contabilitate (20%). Companiile foarte mici caută în special cursuri de cunoştinţe financiare pentru că, de regulă, proprietarii îşi conduc singuri afacerea şi dau mai multă atenţie aspectelor legate de business-ul respectiv. Cu cât o companie este mai mare, cu atât cresc interesul şi timpul alocat pentru alte cursuri decât cele de perfecţionare a aptitudinilor specifice unei anumite profesii.
IMM-urile au arătat un interes mai mare pentru cursurile de vânzări, de exemplu.
Studiul a fost realizat ca parte a proiectului cu finanţare europeană “Îmbunătăţirea competitivităţii IMM-urilor prin antreprenoriat durabil” (ICIMM), pe un eşantion de reprezentanţi a 2000 de companii din segmentul IMM şi SOHO, în perioada mai-iunie 2011.