Genezio lansează un instrument care arată cum descrie AI brandurile | Marketingul digital, puternic influențat de inteligența artificială

Genezio a anunțat, în cadrul How to Web, conferință de startup-uri și tehnologie din Europa de Est, lansarea unei noi platforme de Conversational AI Optimization. Potrivit inițiatorilor, este un instrument menit să ajute companiile să înțeleagă și să îmbunătățească modul în care sistemele de inteligență artificială generativă percep și descriu brandurile lor.
Dacă până acum SEO și campaniile clasice de marketing digital erau instrumentele de bază pentru vizibilitate, odată cu explozia ChatGPT și a altor modele de limbaj, regulile jocului s-au schimbat. Conform datelor prezentate de Genezio, 77% dintre utilizatorii americani de ChatGPT îl folosesc deja ca motor de căutare, iar tehnologia a devenit cel mai rapid adoptat produs digital din istorie, cu peste 700 de milioane de utilizatori.
„Funnel-ul devine conversațional. Am trecut de la o economie a atenției la o economie a intenției. Nu mai contează să fii primul în 10% dintre căutări, ci să fii prezent în 80% dintre conversațiile relevante și să le ghidezi spre rezultatele corecte”, a declarat Andrei Pitiș, co-fondator & CEO al Genezio.

Platforma Genezio nu se limitează la metrici de SEO sau chatbot performance, ci măsoară întreg parcursul conversațional: de la prima întrebare pe care un potențial client o adresează unui model precum ChatGPT, până la dialogul cu agentul AI al companiei sau cu agenții de suport.
Funcționalitățile includ:
- Conversational AI Judges, evaluatori independenți care nu doar că notează și explică răspunsurile modelelor, ci permit companiilor să și măsoare KPIs relevanți și să obțină insight-uri acționabile;
- Analize în timp real asupra conversațiilor cu ChatGPT, Perplexity și Google AI Overview pentru. detectarea tendințelor și oportunităților de recomandare a brandului;
- Simulări proactive de dialog pentru testarea chatbot-urilor proprii și anticiparea unor scenarii de conversație viitoare;
- Monitorizarea siguranței, acurateței și conversiei în interacțiunile AI-human;
- Dashboard-uri live pentru corelarea îmbunătățirilor conversaționale cu lead-uri și vânzări.
„Nu poți optimiza ceea ce nu poți măsura. Răspunsurile LLM-urilor nu sunt fixe, se schimbă în funcție de datele la care au acces. Prin AI Judges, oferim companiilor un mod de a înțelege și optimiza felul în care sunt reprezentate în conversațiile generate de AI”, a adăugat Pitiș.
O echipă cu experiență în tehnologie
Compania este condusă de Andrei Pitiș, un nume consacrat în ecosistemul tech, alături de: Bogdan Rîpă, co-fondator al unui startup achiziționat de Adobe și implicat, ulterior, în Vector Watch (achiziționat de Fitbit) și UiPath; Bogdan Vlad, implicat în Clever Taxi și Vector Watch/Fitbit, acum CTO al Genezio; Paula Cionca, CMO cu experiență în poziționarea și scalarea brandurilor tech.
CITEȘTE ȘI: Google lansează Gemini for Home: Asistentul inteligent de acasă primește un upgrade bazat pe AI
Foto: Genezio