4 mituri greșite despre succes
1. Dacă excelezi în domeniul tău, atunci vei primi o promovare
Muncești din greu și meriți o promovare. Dar, din păcate, piaşa muncii nu funcționează așa, spune Lori Scherwin, consilier în carieră și fondator al Strategize That. "Trebuie să vă promovați în aşa fel încât să vă distingeţi dintr-o mare de talente din firma dvs.", spune Scherwin. "Să fii bun la slujba ta nu înseamnă că ești bun în gestionarea traseului tău profesional."
Pentru a fi promovat trebuie să "vă gestionați activ cariera și să depuneți eforturi în spatele construirii relațiilor și concentrându-vă asupra următorului pas, pe măsură ce vă îndepliniți sarcinile de zi cu zi", explică Scherwin. O modalitate ușoară de a face acest lucru este să arătaţi că puteți face următoarea activitate/lucrare/misiune. "Este responsabilitatea dvs. să înțelegeți ce trebuie să fiți capabil să faceți în următorul dvs. rol și să demonstrați această abilitate", spune Scherwin. "Doar pentru că sunteți un producător puternic nu înseamnă că veți fi un manager de succes. Deci, asigurați-vă că vă rotunjiți setul de calificări pentru a fi funcțional când treceți la nivelul următor. "
2. Trebuie să începi de tânăr
Dacă ați lucrat ani de zile și încă nu v-ați atins obiectivul carierei dvs., să nu vă gândiți măcar pentru o secundă că este prea târziu! Potrivit consilierului în carieră Shefali Raina, ideea că trebuie să începi de tânăr pentru a reuși este un mit."Dacă dai crezare acestui mit, atunci poate deveni o profeție care se auto-împlinește, în care oamenii aleg să nu îşi urmeze ţelurile mari, pentru că ar fi prea târziu", spune ea. "Realitatea este că succesul vine la orice vârstă și există multe exemple de succes la vârstele mai înaintate, de la Martha Stewart la Vera Wang".
"Succesul este agnostic și poate fi atins la orice vârstă – toate cunoștințele, experiența, relațiile și rezilienţa vă ajută să construiți succesul pe care doriți să-l dobândiţi, indiferent de vârstă. "
3. Trebuie să te dai peste cap pentru a avea succes
"Adesea toți profesioniștii de succes romanticizează stresul, pentru că ei cred că așa trebuie să se simtă o viață întreagă", spune Scherwin. De asemenea, Scherwin avertizează că prezența stresului nu înseamnă automat că reușești. "Oamenii tolerează ore lungi, greoaie și cereri de ultim moment ca și cum ar fi obligatorii", spune Scherwin. "Dar nu trebuie să fie așa. Orele lungi și timpul petrecut peste program nu vă asigură că faceți ceva constructiv sau că veți avea rezultate."
În plus, atunci când „vă întindeţi mai mult decât vă este plapuma”, riscați să obțineți mai puțin, spune Scherwin, precum și "tendința de a da vina pe alții dacă nu îți iese ceva bine și de a ruina relațiile în acest proces".
În loc să vă măsurați succesul prin cât de mult lucrați, Scherwin recomandă să definiți ce înseamnă succesul pentru dvs. – apoi să găsiți un echilibru la locul de muncă bazat pe această definiție. Astfel, "e mai probabil să fii productiv si să ai mai puține resentimente", subliniaza Scherwin. În plus, Scherwin vă încurajează să vă prioritizați activitățile. "Tactic, tăiați dezordinea, învățați să spuneți nu" și "să vă faceți timp pentru "timpul meu liber"," sugerează ea.
4. Implică-te în jocurile de culise
Urăști jocurile de culise de la job, dar intri în horă oricum pentru că tu crezi că trebuie. Dar nu-i așa, ne asigură Raina. "Există o concepție greșită că, pentru a avea succes în cariera ta, trebuie să te implicit în jocurile de culise", spune ea. "Când oamenii cred în acest mit, ei tind să evite auto-promovarea sau construirea de relații, pentru că ar putea să pară jocuri de culise". Dar, în realitate și în majoritatea organizațiilor, "deciziile de carieră sunt luate de factorii de decizie pe baza a ceea ce văd, și percep să fie drept valoarea ta ", subliniază Raina.
Deci, în loc de a „dansa după cum cântă jocurile de culise”, Raina sugerează să vă faceți timp să "amplificați brandul dvs. personal, să vă construiți relații și să vă conectați." Dacă faceți acest lucru, Raina promite că "veți face lucrurile mai ușoare pentru șefi cu privire la factorii de decizie în a vă recunoaște valoarea și veți fi astfel capabili să avansați în carieră. "
Acest articol a apărut inițial pe Glassdoor și este reprodus cu permisiune de către fastcompany.com.