Ai un site super optimizat? Ai grijă! Google s-ar putea să te penalizeze
Totuși, o optimizare mult prea bună a site-ului ar putea să atragă penalizări din partea Google. Cel puțin asta a lăsat să se înțeleagă Matt Cutts, purtător de cuvânt al Google, în cadrul festivalului “South by Southwest” din acest an, potrivit entrepreneur.com. Google ar putea penaliza site-urile care se axează foarte mult pe optimizarea SEO și prea puțin pe un conținut relevant pentru utilizator. Printre semnalele care arată că site-ul tău este super optimizat se regăsesc un număr foarte mare de cuvinte-cheie pe o pagină sau un număr ridicat de exchange links. Și atunci, ce e de făcut pentru a evita o astfel de penalizare?
În primul rând, conținutul site-ului tău ar trebui scris pentru utilizatori, nu pentru motoarele de căutare. Conținutul dedicate motoarelor de căutare este dificil de citit de către un utilizator.
Când faci schimb de link-uri, nu te axa pe un număr cât mai mare de link-uri, ci focusează-te pe calitatea acestora. Un link de o calitate ridicată este mai util site-ului tău decât un număr foarte mare de link-uri care nu au nicio relevanță pentru site-ul tău.
Nu în ultimul rând, fii atent la cele 23 de întrebări postate de Google pe blogul companiei. Deși acele întrebări au fost publicate anul trecut, parametrii de calitate menționați acolo sunt în continuare activi. Ar fi bine să respecți acele principii pentru a evita eventuale penalizăride la Google.
Deși gigantul IT nu a făcut încă publice detalii despre eventuale penalizări și pe ce criterii se vor aplica acestea, e bine să fii pregătit și sa nu riști o eventuală astfel de decizie care ar putea să îți dea peste cap afacerea.