Două idei de antreprenoriat social din România premiate la Social Impact Award
Două dintre proiectele câștigătoare au fost înscrise în competiție de studenți români. Astfel proiectul ”Upside Down” inițiat de Andreea Zaharescu, Alexandru Ionuț Pahontu, Alina Mihaela Avatamanitei și Roxana Antochi a fost declarat câștigător la secțiunea jurizată și a fost premiat cu 4000 de euro, în timp ce ”Șezătoarea”, proiectul propus de Gabriela Mindru, Alexandra Vasiliu, Ana Paraschiv și Alma Iatan a fost votat de către public la secțiunea Community Award și va primi 1500 de euro oferiți de Verbund.
”Upside Down” este un proiect de mediu ce are la bază conceptul de reciclare a unor materiale ce altfel s-ar transforma în deșeuri. Astfel iau naștere portofele din cutii de lapte, genți de damă din anvelope auto și multe altele. „Echipa Upside Down este recunoscătoare pentru participarea la Social Impact Award, deoarece ni s-a demonstrat că merită să visezi, să ai ambiție, să depui eforturi și să crezi până la capăt în propria idee. Acum, că am trecut de acest prim pas, suntem cu atât mai entuziasmați să implementăm ideea și să ne luăm în primire rolurile cu responsabilitate. Vrem să realizăm o competiție de design pentru produsele noastre, să începem să le vindem în cadrul târgurilor și în magazine micuțe pentru a lua feedback direct de la clienți și, astfel, să ne îmbunătățim atât produsul, cât și strategia. Ne dorim, de asemenea, să păstrăm legătura cu persoanele care ne-au sprijinit până acum și să mergem în vizite de învățare la sediile inițiativelor deja existente în România. Suntem încântați și ne bucurăm ca există inițiative precum SIA care oferă unor persoane ca noi șansa să pună în aplicare o idee”. Roxana Antochi, Upside Down
Șezătoarea dorește să îi reconecteze pe locuitorii orașelor la tradițiile populare prin organizarea de șezători. Astfel de evenimente pot reprezenta și o sursă suplimentară de venit pentru membrii comunităților rurale. „Participarea la Social Impact Award a reprezentat o treaptă importantă atât pentru proiectul Șezătoarea cât și pentru Village Life. Am cunoscut antreprenori sociali interesanți și de succes care ne-au propus teme de reflecție esențiale și de la care am primit sfaturi valoroase care ne vor ajuta să creștem profesionalismul și șansele de reușită ale proiectului nostru. Premiul de popularitate pe care l-am primit în baza celor peste 2.000 de voturi primite online a reprezentat o încurajare extraordinară de a continua cu inițiativa noastră de valorificare a tradițiilor și acelor elemente ale vieții la țară care pot oferi perspective de dezvoltare economică armonioasă satului românesc. Mai mult decât atât, SIA a reprezentat biletul nostru de intrare în grupul special al antreprenorilor sociali din România de a căror experiență și expertiză ne propunem sa profităm cât mai mult”. Gabriela Mindru, Șezătoarea.
În plus, toate cele 5 echipe finaliste din România vor fi premiate cu câte un bilet de participare la o conferință internațională pe tema inovării sociale organizată de roPot în această toamnă, iar pentru a-și pune în practică ideile fiecare echipă va beneficia pe timpul verii de un abonament nelimitat la The HUB Bucharest.
„Pentru o primă ediție a Social Impact Award în România rezultatele au fost peste așteptări având peste 500 de studenți participanți la cele 16 seminarii pregătitoare și 41 de echipe ce au înscris idei în competiție. Suntem bucuroși să vedem un interes crescut din partea studenților români pentru antreprenoriat social și activitățile cu impact social în general. Ne dorim să vedem cât mai multe dintre aceste idei implementate și de aceea îi vom avea alături de noi în The HUB Bucharest pe reprezentanții celor cinci echipe finaliste pentru a lucra, a se conecta cu cei ce au deja proiecte cu impact social implementate dar și pentru a participa la diverse evenimente ce le pot mări gradul de cunoștințe în domenii esențiale pentru viitoarele lor proiecte.” Oana Păun – Project Manager, Social Impact Award Romania.
Social Impact Award a fost lansată în 2009 în Austria de către Institutul de Antreprenoriat Social şi Inovatieal Facultății de Ştiinte Economice şi Administrarea Afacerilor din Viena împreună cu good.bee. Începând din 2012, concursul s-a extins la nivel regional, în România şi Cehia.
În Romania, Social Impact Award este organizat de roPot, comunitatea care promovează principiile antreprenoriatului social în România, în parteneriat cu Fundația ERSTE şi BCR.