Pe limba ta: Google te învață mersul lucrurilor în digital
IT-ul a devenit mândria țării, titluri ca The Silicon Valley of Transylvania apar în presa străină, iar Bernie Sanders, candidatul american, e mirat de viteza Internetului nostru. Cu toate acestea, românii, în ansamblu, sunt mult în urma altor europeni când vine vorba de folosirea mediului digital. 43% dintre români declară că nu au deloc competențe digitale, 16% au cunoștințe de bază și doar 8% cred că au cunoștințe digitale destul de solide pentru a face față într-un mediu de lucru competitiv, potrivit Digital Economy & Society Index. Pentru cei care încă își închipuie că stăpânirea mediului digital este doar pentru specialiștii în tehnologie, Comisia Europeană are o veste îngrijorătoare: în viitorul apropiat, 90% dintre slujbe vor necesita cunostințe digitale. Se estimează că, până în 2020, 825.000 de locuri de muncă vor fi neacoperite din cauza acestui decalaj.
Dacă v-ați îngrijorat suficient, e momentul să trecem la vestea bună: aveți acum un ghid cu referințe foarte bune care să vă ajute să depășiți temerile pe care mediul digital vi le-ar stârni: Atelierul Digital lansat de Google România, o platformă online gratuită care vă oferă pregătire în domeniul marketingului digital și în dezvoltarea afacerii cu ajutorul Internetului. Aceasta conține 89 de filmulețe (în total, aproape 7 ore de vizionare) cu exemple, studii de caz și detalii, grupate în 23 de module tematice, de la „cum îți construiești prezența pe mobil” și „cum comunici pe rețelele sociale” la “cum vinzi online mai mult” sau “cum îți promovezi produsele pe piața internațională”. „Orice om, din orice companie are nevoie de astfel de competențe în societatea modernă. Tinerii preferă acum să se uite la filmulețe, dacă acestea sunt bine făcute și le trezesc interesul. Trebuie să fie scurte, să puncteze lucruri și să îi determine să caute apoi informații în plus”, spune Dan Bulucea, Country Director Google România.
Nu costă nimic și nu ai nevoie decât de o adresă de email cu care să îți faci un cont, să-ți definești obiectivele (dezvoltarea unei companii, a propriei cariere sau pură curiozitate) și să primești un plan personal de învățare pe care să îl parcurgi în ritmul tău. „Este o cerere tot mai mare de activități educaționale. Feedback-ul este că mediul digital e tot mai complex iar oamenii nu știu de unde să înceapă și cum să folosească toate aceste instrumente”, spune Răzvan Iordache, Marketing Manager Google România. Lecțiile video de câteva minute, în limba română, sunt însoțite de scurte teste care să îți permită fixarea informației. După ce vei parcurge toate lecțiile propuse vei putea susține un test mai serios, după promovarea căruia vei obține și o certificare din partea Google și IAB Europe pe care s-o atașezi CV-ului când vei fi în căutarea unui job.
Oricine poate folosi acest instrument- angajați, antreprenori sau studenți. Google România își propune ca până la sfârșitul anului peste 30.000 de studenți să fi obținut în acest fel competențele digitale necesare. Pentru aceasta va susține, în parteneriat cu ONG-uri și asociații studențești din peste 20 de universități din țară, și seminarii offline. Dan Bulucea spune că ar fi nevoie ca 100.000 de mii de tineri, cel puțin, să urmărească aceste tutoriale. „Internetul este esențial în societatea de astăzi, oferind oportunități și mijloace de dezvoltare antreprenorilor și afacerilor. Vrem ca prin programul Atelierul Digital să oferim un instrument care să ajute viitoarea forță de muncă și antreprenorii în obținerea cunoștințele digitale atât de importante în economie. Sperăm ca acest lucru să contribuie la sprijinirea României în exploatarea oportunităților oferite de economia digitală”, a declarat el la lansare.
Programul „Atelierul Digital” face parte dintr-o inițiativă europeană prin care Google s-a angajat, în 2015, să ofere gratuit pregătire în domeniul digital pentru un milion de persoane din Europa. În continuarea acestui angajament, compania a anunțat recent că își va dubla efortul și va pregăti 2 milioane de europeni până în 2017. Google investește 42 milioane de euro în 2016 pentru a crește nivelul cunoștințelor digitale la nivelul companiilor și persoanelor din Europa.